موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور شاعران برتر کشور

اردوی پایانی بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد

14 اسفند 1396 17:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 3 رای
اردوی پایانی بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد

شهرستان ادب: اردوی سوم ششمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، آفتابگردان ها، ویژه بانوان از 15 اسفند در مشهد آغاز می‌شود. در این اردو که به ابتکار موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود شاعران جوان از سراسر کشور که موفق شده‌اند امتیاز لازم را از کارشناسان گروه شعر به دست آورند به مدت چهار روز گرد هم خواهند آمد تا از برنامه‌های آموزشی فشرده با حضور استادان مطرح و سرشناسِ ملی در زمینه شعر بهره‌مند شوند. اردوی آفتابگردان ‌ها، ظهر جمعه 18 اسفند به پایان خواهد رسید.

این اردو به مدت چهار روز ادامه دارد و شاعران برجسته‌ای از جمله محمدکاظم کاظمی، ناصر فیض، مهدی جهاندار، علی داودی، محمدمهدی سیار، هادی منوری، عباس ساعی، افسانه غیاثوند، محمدحسین نعمتی، محمدرضا یعقوبی، راضیه رجایی، زهرا محدثی‌خراسانی، موسی عصمتی، طیبه‌سادات ثابت، عباسعلی سپاهی‌یونسی، میلاد عرفان‌پور، مبین اردستانی، حسنا محمدزاده، محمدرضا وحیدزاده و حمید درویشی، مهمانان و اساتید مدعو در این اردو هستند. همچنین وحید جلیلی، دربارۀ شعر انقلاب و نیازهای روز نکاتی برای دختران آفتابگردانی خواهد گفت و حجت‌الاسلام نظافت ارائۀ کلاس نهج‌البلاغه را بر عهده خواهد داشت.

دختران عضو دورۀ ششم آفتابگردان‌ها، پیش از این دو اردو داشتند و به‌تازگی اردوی ویژۀ پسران دورۀ شش نیز در بوشهر برگزار شده بود.

شاعران جوان و استعدادهای تازه شعر کشور پیش از این در فراخوان مربوطه با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.

گفتنی است چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب، در دیدار شاعران با ایشان به این دوره‌های آموزشی اشاره کرده بودند و فرمودند: «شنیدم شهرستان ادب فعالیت‌های دانش‌آموزی راه انداخته، افراد را جمع می‌کند، دانش‌آموزهای ما، جوان‌های ما، نوجوان‌های ما، دختر ما، پسر ما، شعر می‌گویند آن هم به این خوبی، با این مضامین خوب، با این تخیّل قوی، این خیلی خوب است...»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اردوی پایانی بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد
  • اردوی پایانی بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.