موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تازه‌های نشر شهرستان ادب

آشنایی با رمان تازه‌منتشرشدۀ «به نام یونس»

02 خرداد 1397 17:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2.04 با 77 رای
آشنایی با رمان تازه‌منتشرشدۀ «به نام یونس»

شهرستان ادب به نقل از خبرگزاری رسمی حوزه: یونس یک روحانی است که نذر می‌کند به خاطر شفای دخترش سفری تبلیغی برود؛ آن هم به روستایی دور افتاده و با آداب و رسومی خاص. او در این روستا و در میان برف‌ها، ماجراهایی سخت و پرداستان دارد و با حادثه‌هایی عجیب و طاقت‌فرسا، ماه رمضانی متفاوت را تجربه می‌کند.

برشی از متن کتاب:

اولین دست، دست کمال بود که بالا آمد. بعد از او دست‌ها مثل مردگانی که سر از قبر بیرون می‌آورند، یکی پس از دیگری بالا می‌آمد. همه دستشان بالا بود به جز نادر و یونس. نادر دستش را به آهستگی بالا آورد. یونس هم دستش را آرام بالا آورد. نادر، اسم همه را نوشت. فقط کل‌جواد که سنّش بالا بود را ننوشت. موقعی که می‌خواست اسم یونس را بنویسد، زارحیدر مانع شد و گفت:

«ما خودمان بَچِه‌یَ روستاییم و با دَشتکان و کوه و کمر و چاه، کَلان گشته‌ایم؛ حَج‌آقا بچه‌ی شهرند و غریب. اگر موافقید ایشان از قرعه مُعاف بواَن.»

کمال دود غلیظ سیگارش را از زیر سبیل بور و پُرپُشتش بیرون داد. ابروی ضخیمش را در هم کشید.

«این‌ها همه‌ش بهانِیَه. ما این‌جا تافته‌یَ جدا بافته‌مان نِیَه. آن‌هایی که عمری لذت محراب رفتن و سلام و صلوات‌های مردم را چشیدن، بذارید یک‌بار هم تلخی چاه رفتن را تحمل کنند.»

زارحیدر سری تکان داد و خواست چیزی بگوید که یونس به لیست اسامی اشاره کرد و گفت:

«اسمم را بنویس آقا نادر»

مشخصات کتاب:

رمان «به نام یونس» نوشته‌ی «علی آرمین» است. «مجید زارع» جلد آن را به زیبایی و هنرمندی و به صورتی خاص طراحی کرده و 207 صفحه دارد. قیمت آن 16500 تومان است و در زمستان 96 توسط انتشارات شهرستان ادب چاپ شده است.

مشخصات نویسنده:

حجت الاسلام علی آرمین؛ متولد 1361؛ دانشجوی دکترای دانشگاه معارف؛ اشتغال به درس خارج حوزه. سه رمان «پرواز با پاراموتور را دوست دارم»، «کمیک استریپ‌های شهاب» و «به نام یونس» از آثار ایشان است.

در مجموعه داستان‌های «کتاب خاتم»، «مرا عقیق تو باید» و «رد پای نامنظم روی برفها»داستان کوتاه دارد. داستان‌های او در برخی مجلات مانند سلام بچه‌ها و آفرینه منتشر شده است.

 وی تا کنون در بخش داستان کوتاه و رمان جوایز متعددی را دریافت کرده است:برگزیده جشنواره اشراق/قم 96؛ تقدیر شده در بخش رمان جشنواره اشراق به خاطر «کمیک استریپ‌هاش شهاب»/ قم96؛ مقام دوم در جشنواره هنر آسمانی در بخش رمان ویژه با رمان «به نام یونس»/ قم94؛ مقام اول در جشنواره طنز سوهان روح/ قم93؛ جزو ده نفر برتر جشنواره خاتم/ تهران95؛ تقدیر شده جشنواره خاتم/ تهران96؛ رتبه‌ی برتر در همایش «خاک و خورشید»/ دزفول93؛ تقدیر از رمان کودک و نوجوان «کریستال و قالیچه پرنده» در جشنواره‌ی ملّی اشراق/ قم93، مقام اول در کنگره ملّی روحانیت و انقلاب و دفاع مقدس/ قزوین94، تقدیر شده در جشنواره سوهان روح/ قم96.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • آشنایی با رمان تازه‌منتشرشدۀ «به نام یونس»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.