موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در پرونده‌ی ویژه‌ی روزنامه‌ی قدس برای مدیر مدرسه رمان شهرستان ادب

کارنامه ادبی و آثار منتشرشده علی‌اصغر عزتی پاک

03 مهر 1397 13:39 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
کارنامه ادبی و آثار منتشرشده علی‌اصغر عزتی پاک

شهرستان ادب به نقل از روزنامه قدس: 

می‌مانم پشت در

اولین اثر علی‌اصغر عزتی پاک است که در سال 1385 به عنوان کتاب سال حوزه هنری معرفی شد. این مجموعه داستان توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده است.

زود برمی‌گردم

دومین کتاب این نویسنده و منتقد ادبی است که جایزه‌ی دوسالانه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ایران و همچنین جایزه‌ی کتاب سال سلام را به خود اختصاص داد. این داستان بلند توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 86 منتشر شد.

باغ کیانوش

این رمان که توسط انتشارات کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان در سال 89 منتشر شد، داستانی از جنگ است؛ اما در میدان نبرد اتفاق نمی‌افتد؛ قهرمانان آن آدم‌هایی هستند که جنگ سرزده به خانه‌ و کاشانه‌شان سرک کشیده است. ماجرای تجاوز غریبه‌ها و دشمن به آب و خاک و حریم شخصی قهرمانان داستان و یا واکنش آن‌ها در مقابل این تجاوز، سه خط داستانی را تشکیل می‌دهد.

آواز بلند

این رمان تصویری از جریان داشتن زندگی در کشاکش جنگ ارائه می‌دهد. عزتی پاک وضعیت شهرها در دوران جنگ را به تصویر کشیده است. در این رمان خواننده پیوسته از بمباران شهرها و مناطق مسکونی می‌خواند. این رمان را شهرستان ادب منتشر کرده است.

موج فرشته

این کتاب مجموعه‌ی شش داستان از زندگی معصومین (ع) است. هریک از داستان‌های این مجموعه به حضور اسوه‌های دینی در زندگی نوجوانان هم‌روزگار خود و گاه نوجوانان هم‌روزگار ما می‌پردازد. راویان این داستان‌ها نوجوانانی هستند که این حضور را درک کرده‌اند و در سایه‌ی آن، سال‌ها با سرافرازی زیسته‌اند. این کتاب را هم شهرستان ادب در سال 93 منتشر کرده است.

نفس بلند

این کتاب داستانی سرراست و خواندنی از بچه‌های یک محل را روایت می‌کند که می‌خواهند برای جشن نیمه‌شعبان کارهایی بکنند، اما یک نفر ناشناس وارد کارهای آنان می‌شود و برنامه‌های آن‌ها را به هم می‌زند. این رمان توسط انتشارات جمکران در سال 95 منتشر شده است.

باغ‌های همیشه‌بهار

این رمان روایت زندگی امام محمد باقر (ع) است که در سه فصل نوشته شده است. هرفصل این کتاب از زبان یکی از شخصیت‌های نزدیک به آن امام بزرگوار روایت شده است. نخستین فصل با عنوان «به تماشای باغ‌های همیشه‌بهار» از زبان جابر بن عبدالله انصاری، فصل دوم با عنوان «روشنی‌های شهر» به روایت عبدالله بن عطا و فصل سوم با عنوان «سرود سال‌های عاشقی» از زبان جابر جوفی بیان شده است. این رمان در سال 97 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کارنامه ادبی و آثار منتشرشده علی‌اصغر عزتی پاک
  • کارنامه ادبی و آثار منتشرشده علی‌اصغر عزتی پاک
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.