موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

معرفی رمان «تشریف» اثر تازۀ «علی‌اصغر عزتی‌پاک»

18 بهمن 1399 20:01 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
معرفی رمان «تشریف» اثر تازۀ «علی‌اصغر عزتی‌پاک»

شهرستان ادب: «تشریف» داستان مردی به نام شهریار است که در شب عروسی‌اش متوجه می‌شود که همسرش در دوران دانشسرا دوست صمیمی او، مصطفی، را به امنیتی‌ها فروخته است. از آن‌جا که شهریار، مصطفی را بسیار دوست می‌داشته، تحمل از کف می‌دهد و حجله را ترک می‌کند. بدین‌شکل آوارگی سه‌روزه‌ی او آغاز می‌شود. آوارگی‌ای که سرانجامش در دل برف و یخ تپه‌های اطراف همدان رقم می‌خورد.

این داستان در آذرماه سال ۱۳۵۷ در همدان می‌گذرد و قصه‌ سرگشتگی‌ها و پیداشدن‌هاست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «امشب اما کابوس شهریار اعمال عجیب و شگفت رازی نبود، و سرشکستن‌ها و دست‌شکستن‌ها و روان‌پریش کردن‌هاش. مساله او سرنوشت دوستی گرامی بود که از نزدیکترین کس او آسیب دیده بود و بعد هم بی‌اینکه حرفی از این آزردگی به زبان بیاورد،‌ مهر بر لب زده و خاموش مانده بود. یک درد جگرسوز! شاید اگر مصطفی روزی حرفی می‌زد حتی به کنایه، یادآوری‌اش در این لحظات باعث آرامش شهریار می‌شد، اما نزده بود. مصطفی فقط در پوشش شخصیت آرام و متینش، از مواجهه با مهری دوری کرده بود. مدت‌ها قرارهاش را با شهریار را به شکلی برنامه‌ریزی می‌کرد که حضور مهری در آن‌ها ممکن نباشد. معنای آن سکوت مطلق درباره هم دانش‌سرایی و همسر نزدیک‌ترین دوستش، حالا روشن شده بود. شهریار بالاخره بر هیجانات درون فائق آمده بود.»

«علی‌اصغر عزتی‌پاک» متولد ۱۳۵۳؛ كبودرآهنگ كوهين همدان؛ تحصيل‌كردهٔ حوزه‌ علميه‌ قم است. وی کار ادبی را با نگارش داستان در مجلات آغاز کرد. در سال ۱۳۸۴، نخستین کتاب خود را با عنوان «می‌مانم پشت در» منتشر کرد. وی تاکنون ۹جلد کتاب داستان را نوشته است و جوایز ادبی مختلفی را بدست آورده است.

 

اجرا: علیرضا سمیعی 

 

این اثر را از فروشگاه اینترنتی «ادب بوک» تهیه نمایید.


ویدئو
کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • معرفی رمان «تشریف» اثر تازۀ «علی‌اصغر عزتی‌پاک»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.