موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با اولین سالگرد فرمانده شهید علیرضا توسلی

فراخوان نخستین جشنوارۀ شعر ابوحامد

12 اسفند 1394 05:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 3 رای
فراخوان نخستین جشنوارۀ شعر ابوحامد
شهرستان ادب: همزمان با اولین سالگرد شهادت فرماندۀ لشگر فاطمیون، شهید علیرضا توسلی (ابوحامد)، فراخوان اولین جشنواره شعر ابوحامد به همت هیئت رزمندگان فاطمیون مدافع حرم منتشر شد.

موضوعات این جشنواره به شرح ذیل است:

ـ وصف دلاوری‏های رزمندگان لشگر فاطمیون

ـ یاد و خاطرۀ شهدای گرانقدر لشگر فاطمیون

ـ عشق و ارادت به حضرت زینب (س) و مدافعان حرم

ـ فاطمیون، محبت و ولایت اهل بیت (ع)

ـ فاطمیون، بسیجیان جهان اسلام

ـ فاطمیون، فرزندان امام خمینی (ره) و امام خامنه‏ ای

ـ فاطمیون، پیشگامان مبارزه با داعش

ـ فاطمیون، قهرمانان غریب و مظلوم

فراخوان جشنواره ابوحامد

در این جشنواره ضمن برگزاری سرودۀ حماسی ویژۀ لشگر فاطمیون، به نفرات برتر جایزۀ ویژۀ (شعر ابوحامد) اهدا خواهد شد و مهلت ارسال آثار نیز 28 اسفندماه 1394 خواهد بود.

شهید «علیرضا توسلی» معروف به ابوحامد از رزمندگان دوران جهاد در افغانستان بوده که سال‌ها پیش به همراه خانواده خود به ایران مهاجرت کرده و در مشهد مقدس زندگی می‌کرد. پس از آغاز نبرد سوریه و قدرت گرفتن حضور داوطلبانه نیروهای مختلف از کشورهای مختلف، جمعی از افغانستانی‌های مهاجر ساکن شهرهای مختلف ایران، عراق، عمان، کویت و دیگر کشورهای منطقف، رهسپار این کشور شدند. شهید توسلی نیز یکی از این نیروها بود که به همراهی تعداد دیگری از مهاجران افغانستانی به سوریه رفته بود. گویا این نیروها در کنار یکدیگر یک تیپ نظامی با نام «فاطمیون» تشکیل داده‌اند که در کنار ارتش سوریه به حفاظت از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با گروهک‌های تکفیری مشغول هستند.

برخی اخبار حکایت از این دارد که پس از هتک حرمت نیروهای گروهک داعش به مقدسات اسلامی و نبش قبر برخی از اصحاب پیامبر(ص) نیروهای مسلمان از کشورهای مختلف به حرکت آمده و برای مبارزه با تندروی‌های آنان به صورت داوطلبانه رهسپار سوریه و عراق شده‌اند. شهید توسلی نیز که از جمله این افراد بود، چند روز پیش به همراه معاون عملیات خود شهید بخشی، در جریان انفجار خمپاره شلیکی نیروهای داعش به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید علیرضا توسلی (ابو حامد)، فرمانده تیپ فاطمیون (افاغنه جهادگر در سوریه) 14 اسفند در مشهد مقدس تشییع و به خاک سپرده شد. علت انتقال پیکر این فرمانده شهید به مشهد مقدس این‌طور عنوان شده بود که به دلیل حضور خانواده او در مشهد با هماهنگی مستشاران نظامی ایران که در منطقه حضور دارند، نیروهای افغانستانی و نیروهای سوری پیکر پاک او برای تشییع و تدفین به ایران آورده شد. مسأله‌ای که برای تعداد دیگری از مهاجران افغانستانی پیش از این اتفاق افتاده بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • فراخوان نخستین جشنوارۀ شعر ابوحامد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.