موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

نامزد شدن دو سایت شهرستان ادب در نهمین جشنواره رسانه‎های دیجیتال

14 اسفند 1395 18:35 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.69 با 13 رای
نامزد شدن دو سایت شهرستان ادب در نهمین جشنواره رسانه‎های دیجیتال

شهرستان ادب: سایت شهرستان ادب و سایت آفتابگردانها از بین 2500 اثر در محور انقلاب اسلامی نامزد نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال شدند.

 با اینکه عمر زیادی از فعالیت سایت شهرستان ادب نمیگذرد ولی در همین مدت هم توانسته جریان ساز شود. در حالی که سایت‌ها و موسسه های فرهنگی بیشتر خوراکشان را از راه کپی‌کردن و بازنشر سایت‌های دیگر تامین می‌کنند سایت شهرستان ادب همتش را در تولید محتوای پربار و غنی ادبیات گذاشته است و توانسته با نیروهای جوان و انقلابی حرفی نو بزند نه اینکه فقط دهانی باشد برای تکرار حرف‌های دیگران.

  سایت شهرستان ادب در دو محور شعر و داستان به تولید محتوا مشغول است: نقد کتاب، گفتگو با شخصیت‎های ادبی مقاله در موضوعات مختلف ومهمتر از این‌ها پروندهایی در موضوعات و مناسبت‌های مختلف که بعضی‌هایشان برای اولین بار است که به این شکل کار شده‌اند از جمله‌ی آن‌ها میتوان به پرونده های «ادبیات انقلاب»، «ادبیات مقاومت» ، «ادبیات ضد آمریکایی»، «بهاریه» و «شعر فاطمی» اشاره کرد. از جمله نوآوری‎های سایت بخش «رادیو شعر و داستان» است. شیوه‎کار این قسمت این گونه است که صوت شعرخوانی یا داستان‌خوانی اعضاء مجموعه یا اساتید و کارشناسان ارجمند، پس از مراحل ایجاد پادکست قابل قبول، بارگزاری شده و در مناسبت‌های مختلف در دسترس عموم قرار داده می‌شود.

دیگر نامزد موسسه شهرستان ادب در این جشنواره سایت نوپا و تازه تاسیس «آفتابگردان‎ها» می‎باشد. سایتی که اردوهای  افتابگردان‎های شهرستان ادب را پوشش  رسانه ای میدهد. در قالب این دوره ها، صدها شاعر و نویسنده جوان شناسایی و آموزش داده شده اند. پس از پایان دوره نیز تلاش شده است تا حمایت از شاعران و نویسندگان مستعد ادامه یابد، برخی از این جوانان اکنون صاحب آثاری چاپ شده هستند، عده ای به صورت جدی در فضای ادبی –در سطح ملی و یا استانی- حضور دارند، و برخی با هدایت و حمایت کارشناسان موسسه، کار ادبی خود را در رشته دیگری ادامه دادند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نامزد شدن دو سایت شهرستان ادب در نهمین جشنواره رسانه‎های دیجیتال
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: