موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
چهارمین در اخبار نبشته است / خبر اول

دیدار داستان‌نویسان با رهبر فرزانه انقلاب

15 اسفند 1397 00:02 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
دیدار داستان‌نویسان با رهبر فرزانه انقلاب
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است چهارم / خبر اول : در هفته گذشته، خبر دیدار داستان‌نویسان با رهبر فرزانه انقلاب، مهم‌ترین خبر ادبی بود. در این دیدار، جمعی از نویسندگان قدیمی همراه با جوانان حضور داشتند، چند نفری از آن‌ها صحبت‌هایی کردند و در پایان شنونده بیانات رهبری بودند. برخی از این نویسندگان، در مصاحبه‌هایی، از این دیدار و آن‌چه گذشت، گزارش‌هایی دادند که نشان می‌دهد جلسه بسیار صمیمانه برگزار شده است.

 

رهبر انقلاب سالانه دیداری با شاعران داشته‌اند، اما این نخستین باری است که با داستان‌نویسان ملاقات می‌کنند، داستان‌نویسانی که اغلب با شهرستان ادب ارتباطی داشته‌اند: برخی از آن‌ها همکار این موسسه فرهنگی بوده‌اند یا شهرستان ادب افتخار انتشار آثار آنان را داشته است. مقام معظم رهبری نیز در این دیدار از اقدامات مدرسه رمان تقدیر کرده‌اند و در اشاره به فعالیت‌های آن خاطرنشان کرده‌اند: «کاری که شهرستان ادب شروع کرده بسیار کار مهم و ارزشمندی است و باید ادامه پیدا کند.»

مقام معظم رهبری نیز در این دیدار، تأکید کرده‌اند که داستان‌ها نباید موجب افسردگی و دل‌مردگی مخاطب بشود: «حقایق جمهوری اسلامی را نشان بدهید، تاریخ هست، امام هست، مجاهدت‌ها هستند، توفیقات بزرگ هستند و البته گاهی تلخی‌هایی هم هست که باید گفته شود. همه اینها باید در کنار هم گفته شود. نبایست فقط تلخی و یاس و سیاهی در رمان‌ها باشد.» و افزوده‌اند: «نقاط قوت کار شما این است که فهمیده‌اید باید حقایق موجود در جمهوری اسلامی را در قالب داستان بیاورید. الحمدلله مشغولید و امیدوارم روز به روز پیش بروید.»

رهبر فرزانه انقلاب، نویسندگان حاضر در جلسه را با این عبارات تشویق به نوشتن کرده است: «با وجود همه نگرانی‌ها که منشا آن درست است، تردیدی در این نیست که اتفاقات خوبی دارد می‌افتد. شما رمان‌نویس هستید و مشکلات را فهمیده‌اید. حالا تصمیم گرفتید برخلاف آن تاریک‌اندیشی‌ها و سیاهی‌ها عمل کنید. این مهم است. آن را دنبال کنید. حسرت خوردن درباره کار دیگران و کارهایی که نوشته‌اند و حرف زدن درباره آن‌ها، کار را پیش نمی‌برد. بهتر است به کار خودتان بپردازید. این‌که می‌خواهید کار کنید یعنی اتفاقاتی در راه است.»

ایشان که به رمان‌های کلاسیک علاقه ویژه‌ای دارند، بارها از این آثار یاد کرده‌اند یا مثال زده‌اند، بر اهمیت این گونه ادبی نیز وقوف دارند و آن را چیزی فراتر از سرگرمی می‌دانند: «رمان بسیار مهم است و این قالب آن‌قدر اهمیت دارد که حتی برخی اهالی ادبیات هم به آن توجه ندارند. چه ابزاری بهتر از داستان برای شناخت یک ملت وجود دارد؟ ابزاری بهتر از داستان سراغ نداریم. اما توجه کنید که رمان علاوه بر اینکه باید قصه خوبی بگوید، باید خوب هم قصه بگوید. از این رو به ابزار توجه کنید. چگونه گفتن مهم است؛ خوب قصه بگویید. رمان تصویرگر واقعیاتی است که با هیچ زبانی نمی‌توان بیان کرد، منتهی در درجه اول باید جاذبه داشته باشد. درباره چگونه گفتن تامل کنید و به فن داستان‌نویسی توجه داشته باشید.»

از جمله نویسندگان حاضر در این دیدار باید به راضیه تجار، محسن مؤمنی‌‌شریف، علی‌اصغر عزتی‌پاک، محمدعلی گودینی، محمدرضا شرفی‌خبوشان، هادی حکیمیان، هادی خورشاهیان، ابراهیم اکبری دیزگاه، محمد رودگر، مهدی کفاش، یاسین حجازی، تیمور آقا‌محمدی، علی آرمین، وجیهه سامانی، سارا عرفانی، حسن قلی‌پور، مهدی صفری، مصطفی رضایی، سیده‌عذرا موسوی، علی‌محمد مودب، محمدمهدی سیار، مجید استیری، سید محمدحسین موسوی‌نیا و محمدقائم خانی اشاره کنیم.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دیدار داستان‌نویسان با رهبر فرزانه انقلاب
  • دیدار داستان‌نویسان با رهبر فرزانه انقلاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.