موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو

جشنواره ادبی «روایت انقلاب» فراخوان داد

22 اسفند 1397 10:50 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
جشنواره ادبی «روایت انقلاب» فراخوان داد

شهرستان ادب: فراخوان جشنواره ادبی «روایت انقلاب» با نام «جایزه شهید علی‌اندرزگو» منتشر شد.

اولین دوره این جشنواره با نام «جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت «مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی»، در قالب‌های داستان بلند، رمان و شعر بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و روایت تاریخ برگزار می‌شود.

متن فراخوان این جایزه ادبی به این شرح  اعلام شده است:

«شهید سیدعلی اندرزگو، چریک مبارز مسلمان، فرزند علی بود، همنام علی بود، همراه و همگام علی هم بود.» مقام معظم رهبری

نخستین دوره جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» در شهریور سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. دبیرخانه جایزه از کلیه نویسندگان، مترجمان و ناشران در سه گروه: داستان بلند، رمان و شعر بزرگسال، داستان کودک و نوجوان  و روایت تاریخ دعوت می‌کند  تا آثار ادبی خود را با درون‌مایه «مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی»‌ به دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو ارسال کنند.

شرایط شرکت در جایزه

همه آثار تولیدی اعم از نشر و بازنشر در سال‌های ۹۶،۹۵ و ۹۷ که دارای درون‌مایه مدنظر جایزه باشند، می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.

مهلت و شیوه ارسال آثار

پدیدآورندگان  دو نسخه از آثار خود را تا نیمه اردیبهشت ۱۳۹۸ به دبیرخانه جایزه به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰ با کد پستی: ۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴ ارسال کنند.

زمان برگزاری جایزه

زمان برگزاری جایزه، شهریور سال ۹۸ و هم‌زمان با ایام شهادت شهید سیدعلی اندرزگو خواهد بود. زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقباً اعلام می‌شود.

برگزیدگان جایزه شهید اندرزگو در آیین سالانه اهدای این جایزه معرفی و تجلیل خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جوایزه نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزه شهید سیدعلی اندرزگو اهدا می‌شود.

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برپا می‌شود.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جشنواره ادبی «روایت انقلاب» فراخوان داد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.