موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تازه‌ترین اثر محمّدکاظم کاظمی

هشت رود منتشر شد | نقد آثار هشت شاعر انقلاب اسلامی

23 اسفند 1400 21:16 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
هشت رود منتشر شد | نقد آثار هشت شاعر انقلاب اسلامی

شهرستان ادب: کتاب «هشت رود» از محمّدکاظم کاظمی که به نقد و بررسی هشت شاعر از نسل دوم انقلاب اسلامی اختصاص دارد، منتشر شد.

 

محمّدکاظم کاظمی در عالم ادبیات، در هر دو مقولۀ شعر و نقد شعر خوش درخشیده است و توانسته از خود آثار و کتاب‌های ارزنده‌ای بر جای بگذارد. طرفداران شعر، او را «پیاده آمده بودم»، «شمشیر و جغرافیا» و مثنوی‌های شگفت‌انگیزش می‌شناسند و پیگیران نقد، نام کاظمی را با آثاری همچون «رصد صبح» و «ده شاعر انقلاب» عجین می‌دانند. البتّه این شاعر اهل افغانستان در زمینۀ بیدل‌پژوهی و ویراستاری نیز از سرآمدان و ستون‌های محکم ادبیات فارسی است.

کتاب جدید محمّدکاظم کاظمی که پس از چند سال کار مداوم توسّط نشر شهرستان ادب به چاپ رسیده است، شامل نقد آثار هشت شاعر از نسل دوم انقلاب اسلامی است؛ کتابی که در کنار «ده شاعر انقلاب» به نوعی پازل نقد شعر امروز را کامل‌تر می‌کند.

در این اثر، نقد آثار محمّدرضا عبدالملکیان، قدر طهماسبی (فرید)، یوسفعلی میرشکّاک، سهیل محمودی، ساعد باقری، زکریا اخلاقی، علیرضا قزوه و مرتضی امیری اسفندقه به چشم می‌خورد که می‌تواند برای علاقه‌مندان آثار هر یک از این شاعران و تحلیل شعر انقلاب اسلامی، بسیار راهگشا باشد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • هشت رود منتشر شد | نقد آثار هشت شاعر انقلاب اسلامی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.