موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
چاپ کتاب «جلسۀ شعر» اسماعیل امینی در انتشارات شهرستان ادب

جلسۀ شعر اسماعیل امینی به نمایشگاه کتاب رسید

14 اردیبهشت 1392 19:33 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 2.75 با 4 رای
جلسۀ شعر اسماعیل امینی به نمایشگاه کتاب رسید


این نویسنده و منتقد ادبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه كتاب "جلسه شعر" یادداشت های 5 سال اخیر او در مطبوعات مختلف به خصوص روزنامه اطلاعات بوده است، گفت: نشست های ادبی و نقد شعر زیاد شده است و در این جلسه ها مباحثی در رابطه با نقد و بررسی شعر مطرح می شود كه نسبتی با نقد و بررسی آكادمیك و اصولی ندارد و چیزی به نام نقد محفلی متداول شده است.
وی ادامه داد: این كتاب به نظریه های مختلف ادبی می پردازد كه در تمام دنیا مشهور است و همچنین مباحثی كه به خود شعر مربوط است در این كتاب گنجانده شده است.
امینی با اشاره به این كه یادداشت های كتاب "جلسه شعر" به زبانی ساده نوشته شده است، عنوان كرد: این كتاب برای كسانی كه حوصله مراجعه به كتاب های حجیم برای مطالعه ندارد مفید است.

اسماعیل امینی همچنین امسال با كتاب های لبخند سعدی، لبخند غیرمجاز، خندمین ترافسانه و مجموعه چگونه هنرمند شویم در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حضور دارد.

شرایط كتاب بحرانی نیست

این نویسنده و طنزپرداز درباره شرایط چاپ كتاب گفت: این كه برخی می گویند شرایط كتاب بحرانی است درست نیست، چرا كه اگر شرایط كتاب بحرانی بود این همه كتاب سطحی و بیهوده چاپ و منتشر نمی شد.

هفتاد درصد كتاب های نمایشگاه كتاب تهران، كتاب به معنای واقعی نیستند
وی تصریح كرد: 70 درصد كتاب های موجود درنمایشگاه بین المللی كتاب تهران كتاب به معنای واقعی نیستند، بلكه جزوه های درسی و كنكوری، كتاب های سطحی و نازل كودك یا آثار خرافی و كتاب های زرد است و اگر وضعیت نشر كشور بحرانی بود این كتاب ها چاپ نمی شد.

امینی گفت: در حال حاضر دچار بحران محتوی شده ایم و مردم حاضرند برای كتابی كه هیچ چیز در آن نیست مانند اسرار غذاها و طالع بینی چینی پول زیادی بدهند. نمایشگاه كتاب تهران باید فقط نمایشگاه كتاب باشد، مخاطب آثاری همچون كتاب های كنكوری و فال بینی و غیره متفاوت است. نمی گویم نشرهای تفننی و غیره نباید كتاب چاپ كند بلكه مانند تمام دنیا این گونه آثار باید طبقه بندی شوند و از آثاردیگر متمایز باشند.

تصمیم گیرندگان فرهنگی و ادبی نگاه سیاسی دارند
این استاد دانشگاه با انتقاد به این كه تصمیم گیرندگان فرهنگی و ادبی و مسوولان برگزاری نمایشگاه كتاب تهران نگاه سیاسی به مسائل دارند، عنوان كرد: نمایشگاه كتاب تهران محتوی علمی و فرهنگی ندارد و هیاهو ها و صداهای تبلیغاتی آمرانه و دستوری فضای فرهنگی و ادبی نمایشگاه را بر هم می زند در حالی كه این جنس كتاب های كنكوری و آشپزی و تفریحی مخاطب خاص خود را دارند و نمایشگاهشان نیز باید جداگانه برگزار شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه عدد و ارقام برای مسوولان فرهنگی ما مهمتر از فرهنگ و ادب كشور است و به همین دلیل هم نمایشگاه كتاب این گونه و با این گستردگی برگزار می شود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جلسۀ شعر اسماعیل امینی به نمایشگاه کتاب رسید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: