موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
آخرین خبر از:

انتشار شعرهای غلامرضا بروسان و الهام اسلامی

05 مرداد 1392 20:04 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
انتشار شعرهای غلامرضا بروسان و الهام اسلامی

 مجموعه‌ی شعر غلامرضا بروسان مجوز نشر گرفته، اما شعرهای الهام اسلامی همچنان در انتظار دریافت مجوز نشر است.

خدادادی، مسؤول روابط عمومی انتشارات مروارید، درباره‌ی انتشار مجموعه شعر به‌جامانده از غلامرضا بروسان، شاعر فقید، به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این مجموعه‌ی شعر که «در آب‌ها دری باز شد» نام دارد، مجموعه‌ای از آخرین شعرهای غلامرضا بروسان است که در دو بخش با نام‌های «پرستویی در سکوت فرورفته تا کمر» و «گل‌هایی به شدت بی‌اسم» تدوین شده و مجوز انتشار گرفته است، اما در صحبتی که با خانواده‌ی او شده، قرار شده برای انتشار این کتاب دست نگه داریم تا مجموعه‌ی شعر همسرش الهام اسلامی نیز آماده‌ی چاپ شود.

او ادامه داد: مجموعه‌ی شعر الهام اسلامی نیز «تو درخت لیمو، من درخت سپیده‌دم» نام دارد که آخرین شعرهای این شاعر را دربر می‌گیرد و برای دریافت مجوز ارائه شده، اما هنوز مجوز نگرفته و قرار است بعد از دریافت مجوز این کتاب، مجموعه‌ی شعر او و بروسان با هم در نشر مروارید منتشر شود.

غلامرضا بروسان متولد سال 1352 در مشهد، مجموعه‌های شعر «احتمال پرنده را گیج می‌کند» و «یک بسته سیگار در تبعید» را منتشر کرده، که دومین مجموعه‌ی شعرش عنوان برگزیده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران را در نخستین دوره برایش به ارمغان آورد. مجموعه‌ی شعر «مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است» او نیز برگزیده‌ی دومین دوره‌ی جایزه‌ی شعر نیما معرفی شد. او همچنین گزیده‌ای از شعر مشهد به نام «به سوی رودخانه‌ی استوک»، «عصاره‌ی سوما»، گزیده‌ای از ریگ‌ ودا (قدیمی‌ترین کتاب مقدس موجود هندوها) و «مرا ببخش خیابان بلندم»، گزیده‌ی شعر شمس لنگرودی، را منتشر کرده است.

الهام اسلامی متولد سال 1362 بود. از او مجموعه‌ی شعر «دنیا چشم از ما برنمی‌دارد» منتشر شده است که به‌عنوان نامزد دومین دوره‌ی جایزه‌ی شعر زنان (خورشید) معرفی شده بود؛ همچنین نامزد سومین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر جوان شده بود.

این دو شاعر همراه با دخترشان لیلا 14 آذرماه سال 1390 بر اثر تصادف درگذشتند. 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار شعرهای غلامرضا بروسان و الهام اسلامی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.