موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
مدیر دفتر شعر حوزه هنری:

ادبیات دفاع مقدس دامنه ای فراگیر دارد

13 مهر 1392 16:45 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
ادبیات دفاع مقدس دامنه ای فراگیر دارد
به گزارش هنرنیوز، علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در خصوص تاثیر دفاع مقدس در ادبیات گفت: بیش از سی سال است كه دفاع مقدس تاثیر خود را در شعر و ادبیات ما گذاشته است. 

وی با بیان اینكه ادبیات دفاع مقدس خود را با جریان ها و شرایط مختلف روزگار تطبیق داده است، افزود: در هر لحظه نگاه جدیدی به ادبیات دفاع مقدس شده است؛ در جنگ، صلح، تهدید، تحریم و... آفرینش مداومی در ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: این نوع ادبیات دارای جرایانی فراگیر است و با توجه به مضامین زیادی كه در آن موجود است، حرف برای گفتن بسیار دارد. 

داوودی با اشاره به اینكه شاعرانی كه وارد این حوزه می شوند با مضامین زیادی رو به رو می شوند، تصریح كرد: قالب های زیادی در ادبیات دفاع مقدس وجود دارند كه شاعران فراخور شخصیت فردی و موقعیت اجتماعی خود با آن رو به رو می شوند. 

مدیر دفتر شعر حوزه هنری دفاع مقدس را بخشی از زندگی و فرهنگ مردم دانست و اظهار كرد: دفاع مقدس تنها به افرادی كه از ایام جنگ خاطره و تجربه عینی و ذهنی دارند، مربوط نمی شود بلكه مساله جنگ و دفاع مقدس برای مردم تمام نشده است و به فرهنگ نسل حاضر نیز مرتبط است. 

وی با تاكید بر اینكه شاعران سهم خود را در عرصه دفاع مقدس خوب ایفا كرده اند، گفت: این طور نیست كه نسل جوان با دیدن گلوله، ماشین های نظامی و یا سنگرهای جبهه، جنگ را درك كند و شعر بسراید. شعر دفاع مقدس دامنه ای فراگیر دارد كه چند نسل را گرفتار خود كرده است؛ چه كسانی را كه مستقیم در جنگ حضور داشته اند و چه نسل امروز را كه با فرهنگ دفاع مقدس آشنا هستند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ادبیات دفاع مقدس دامنه ای فراگیر دارد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.