موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
محسن مومنی شریف:

صفارزاده، شاعری که از نقطه شروع کرد و به نور رسید

02 آبان 1392 02:03 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 1 رای
صفارزاده، شاعری که از نقطه شروع کرد و به نور رسید

  به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مراسم اختتامیه نخستین دوره کنگره طنین بیداری با محوریت شخصیت ادبی و علمی طاهره صفارزاده عصر امروز اولین آبان‌ماه در حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف در این مراسم با بیان اینکه زنده‌یاد صفارزاده یکی از موسسین اصلی حوزه هنری و انجمن قلم به شمار می‌آید با بیان خاطراتی از این شاعر ارزشمند گفت: صفارزاده مانند هر شاعر خوب امروز از نقطه و خط شروع کرد و به نور رسید. او با شعرهای پلکانی آغاز کرد و  اما در این ایستگاه متوقف نشد و به شعر تفکر دست یافت.

وی ادامه داد: این سیری است که همه شاگران جاودان آن را طی می‌کنند. بازی‌های زبانی برای این شاعران خاک‌بازی کودکانه‌ای است که شاعران بزرگ با گذر از آن به پاکبازی رسیده‌اند.

در ادامه این مراسم محمدرضا عبدالملکیان از شاگردان زیاد یاد صفارزاده به سخنرانی پرداخت و گفت: عزت نفس و آزاد‌منشی صفارزاده ویژگی‌ برجسته و ارزشمند او بود که اگر قرار باشد دو شاعر معاصر را با این حد یاد کنیم قطعا صفارزاده یکی از آنهاست. همین ویژگی‌ها سبب شده بود تا هیچ وسوسه‌ای او را از اهداف بالای خود دور نکند. هر کسی که صفارزاده را شناخته باشد تاکید می‌کند که او به بسیاری از پیشنهادات و تریبون‌ها نه گفت. 

وی افزود: صفارزاده از جنس دیگری بود همه ما به شاگردی او در حوزه شعر افتخار می‌کنیم. او بارها به من و قیصر امین‌پور گفته بود که در شعر تحت تاثیر او هستیم و این برای ما لذت‌بخش بود. کاش در ویژگی‌های اخلاقی هم شاگرد خوبی برای او می‌بودیم.

جلال صفارزاده برادر زنده یاد طاهر صفارزاده از دیگر سخنرانان حاضر در این مراسم بود. وی در ابتدای سخنانش با بیان اینکه 5 سال است که طاهره را با اندوه فراوان از دست داده‌ایم، گفت: متاسفانه من طی سال‌های گذشته نتوانسته‌ام به عنوان برادرش کار شایسته‌ای انجام دهم که روانش در آن دنیا شاید باشد. تنها کاری که توانستم به سرانجام برسانم جمع‌آوری دیوان او و راه‌اندازی یک کتابخانه به میل و علاقه شخصی طاهره با پولی که از میراث همسرش به او رسیده بود، انجام دهند. 

وی ادامه داد: در دولت گذشته به همت حسینی وزیر ارشاد دولت نهم ساختمانی در اداره ارشاد استان کرمان برای راه‌اندازی کتابخانه‌ای که متشکل از کتاب‌های طاهره راه‌اندازی شد. در این کتابخانه 7 هزار عنوان اثر که از او به یادگار باقی مانده بود به این استان منتقل شد. 

صفارزاده یادآور شد: اگر دوستان و نهادها کمک کنند کتابخانه مرجع صفارزاده و پس از آن انتقال پیکر او به زادگاهش میسر خواهد شد.

                                 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • صفارزاده، شاعری که از نقطه شروع کرد و به نور رسید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.