موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

خاطره‌ حجت‌الاسلام دعایی از دیدار طاهره صفارزاده با امام(ره)

02 آبان 1392 02:11 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
خاطره‌ حجت‌الاسلام دعایی از دیدار طاهره صفارزاده با امام(ره)

مهر

  حجت الاسلام والمسلمین دعایی سرپرست موسسه اطلاعات نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به آشنایش با مرحوم صفارزاده در سالهای پس از انقلاب گفت: یادم هست در سالهای ابتدایی انقلاب ایشان در منزلی استیجاری در حوالی میدان فلسطین زندگی می کرد که مجموعه آن منازل از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان مصادره شده بود و از افراد حاضر در آن خواسته شده بود تا اجاره منازل را به بنیاد بدهند در دیدارم با خانم صفارزاده ایشان گفت: که من یک اجاره به بنیاد می دهم و مبلغی هم به عنوان اجاره برای صاحبخانه که در خارج از کشور هست می فرستم چون می خواهم در این خانه نماز بخوانم و باید از این نظر خیالم راحت باشد.

وی با اشاره به اوقات معنوی طاهره صفارزاده که به گفته دعایی که همواره با وی همراه بود گفت: یادم هست خانم صفارزاده میان اینکه حالات مکاشفه ای که برایش رخ می دهد که توهم است یا واقعیت تردید داشت اصرار داشت این حالات را با انسانی بزرگوار و متدین که به او اعتقاد داشت در میان بگذارد و از من خواست که او را به دیدار امام (ره) ببرم یادم هست صبح روزی که به دنبال او رفتم از من سوال کردند که با چادر بیایم یا بدون چادر که من به او گفتم حجاب شما حجاب شرعی کامل است و پیش از این هم دیده ام کسانی با این حجاب به دیدار امام(ره) رفتند.

دعایی ادامه داد: وقتی به کوچه های جماران رسیدیم یادم هست که ایشان با درختهای خیابان هم صحبت می کرد و زیر لب می گفت خوشا به حال شما که چهره یک فرد فرهیخته را نوازش می کنید وقتی به منزل امام رسیدیم چادر نمازش را از کیفش درآورد و گفت: دوست دارم با این چادر به دیدار ایشان بیام تا متبرک شود. در محضر حضرت امام(ره) یاد هست وقتی که ضمن معرفی او شعری از ایشان برای امام می خواندم شانه هایش لرزید و در انتهای خوانش این شعر, صفارزاده هق هق گریه می کرد پس از آن من به خاطر سوالی که خانم صفارزاده در مورد حالات روحانی اش از امام(ره) داشت از آن اتاق خارج شدم و منتظر ایشان ماندم زمانی که بازگشت به من گفت که دیگر آرام شده ام چون حرفم را برای کسی گفتم که اهل فضل است یادم هست همان روز خانم مریم ریاضی گوینده با سابقه اخبار تلویزیون به دیدار حضرت امام(ره) رفته بود و وقتی از دیدار باز گشته بود گفته بود از امام خواسته ام تا در آن دنیا من را شفاعت کند و ایشان گفته اند اگر شفاعتی باشد شما را شفاعت می کنم.

دعایی در پایان اظهار امیدواری کرد منزل صفارزاده در تهران تبدیل به یک مکتب قرآن شده و هزینه آن در تهران خرج انجام آموزشهای قرآنی شود.


تسنیم

حجت‌الاسلام محمود دعائی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، در ابتدای سخنانش در این مراسم به بیان خاطره‌ای از زنده‌یاد طاهره صفارزاده و چگونگی دیدار وی با امام خمینی اشاره کرد و گفت: برای خانم صفارزاده به دلیل توجه زیاد به اذکار حالات مکاشفه ویژه‌ای ایجاد شده بود؛ حالاتی که که معمولا برای کسانی اتفاق می‌افتد که از همه چیز می‌برند و تنها به خدا فکر می‌کنند. او در این ایام به دلیل بهت‌آور بودن این مشاهدات مردد به ادامه این نوع عبادات بود. به همین خاطر طی دیداری که با من داشت اصرار می‌کرد که این موضوع را با یک شخصیت بزرگ دینی مطرح کند و نظر او را در این رابطه بداند. صفارزاده از من خواست که فرصت دیداری با حضرت امام برای او فراهم کنم.

وی ادامه داد: این ملاقات پس از انجام مذاکره با حاج احمد‌آقا انجام شد. در نهایت روزی برای این ملاقات مقرر شد. در مسیری که من و خانم صفارزاده از کوچه‌های جماران برای رسیدن به بیت امام طی می‌کردیم او پیوسته در حال عبادت بود و با درخت‌های کوچه‌ها صحبت می‌کرد و می‌گفت، خوشا به حال شما که چنین شخصیت بزرگی را در آغوش دارید. 

حجت‌الاسلام دعایی افزود: وقتی به دیدار حضرت امام رسیدیم من برای آشنایی بیشتر امام با زنده‌یاد صفارزاده شعری را از او خواندم «سروش قم» سروده‌ای بود که صفارزاده هنگام تبعید امام به پاریس سروده بود و به صورت یک نامه سرگشاده در کشور توزیع شده بود. هنگامی که این سروده‌ها را برای امام می‌خواندم صفارزاده به آرامی اشک می‌ریخت. او پس از یک ملاقات خصوصی با امام عنوان کرده بود که حالا به آرامش رسیده است. 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در ادامه به شخصیت صفارزاده اشاره کرد و گفت: سروده‌های او معمولا درباره معنویت بود. صفارزاده زندگی‌اش را وقف آرمان‌ها و اعتقاداتش کرده بود. قرآن علاقه وافری داشت و به همین دلیل قرآن را به درستی به فراسی و انگلیسی ترجمه کرده بود. 

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های صفارزاده این بود که از دوران روشنفکری و بی‌توجهی به معنویات دینی گذر کرده و با انجام یک سیر مطالعاتی به مرحله بالای ایمان رسید. 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • خاطره‌ حجت‌الاسلام دعایی از دیدار طاهره صفارزاده با امام(ره)
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.