موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
برای عزت اسلام یک نظام بس است

نامه رئیس فرهنگستان هنر به هنرمندان کشور

29 آبان 1392 23:38 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.4 با 5 رای
نامه رئیس فرهنگستان هنر به هنرمندان کشور

به گزارش خبرنگار کتاب وادبیات فارس، علی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر، در یادداشتی که در اختیار فارس قرار گرفته، با اشاره به تحولات سیاسی – اجتماعی در کشور از هنرمندان درخواست کرده در این برهه حساس ضمن توجه به ریشه‌ها و آرمان‌های نظام، آگاه‌تر از گذشته در میدان‌های مختلف هنری حضور یابند.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و اما بعد

برای عزت اسلام یک نظام بس است

پی روائی احکام یک امام بس است

شما به فتنه گری کام خویش می‌جویید

اگر به نیت احیاست یک‌قیام بس است

خدای را که به آغوش خلق باز آیید

فلاح و توبه مهیاست‌ والسلام بس است

  

باری این پیامی است که روی در ابنای جنس من دارد. در عالم ما بلکه در همه عوالم بی طرفی را نصیبی از حقیقت نیست نقل است که زهیر بن قین می‌پنداشت که در رویارویی دو گروه از مسلمانان نشستن اولی‌تر که رضای رسول مهتر صلی الله علیه و آله وسلم بدین قعود از قیام قریب‌تر. سالار عالم ابی عبدالله علیه السلام این هنجار را باطل گردانید و اینک هر که به مذهب سید شهداست داند که

 

هلا ز پشت یلان هرچه هست اینهائیم          

اگر گسسته اگر جمع آخرین هائیم

گلی به دست بهاران نمانده غیر از ما  

کسی ز پشت سواران نمانده غیر از ما

غرض که شیطان در کار است و دشمن بیدار است و مردمان در این سوی جهان به جهت استثمار و استعمار، استحمار می‌شوند و به انواع حیل بوسوسه خناس گرفتار آمده، می‌کِشند آنچه می‌کِشند و ما سلسله خاموشان پس از سی و اند سال تبلیغ منظوم و منثور در زمره می‌نگریم و آنچه را که دربایست مسئولیت ماست فروگذار کرده‌ایم. خدا را، خدا را که دشمن در حق ما بیش از مصر و عراق و شام کینه می‌ورزد مباد که خاموشی های ما به خود فراموشی کشد که تا دست بجنبانی شیوه‌ها مؤثر افتد و فتنه‌ها ریشه کُند اینک اهل هنر بایست اندیشه کُند از روزی که مباد. پس در جهت چنین آرمانی سر رشته نگاهدارید و گرمتر از آغاز این کار در شئون مختلف از شعر و نوشته و نمایش و نقاشی و جز آن به تولید  اثر پردازید مگر که قضای بد را خدا از کشور ما و مردم ما به سالاری رهبر ما بگرداند خصوصاً که در این برخوردهای آخرین قرین با شیاطین قصد اصلاح امور داریم و صعب کاریست این اگر ذکر و تذکار نباشد. باری این پیام را دوباره بخوانید و بدانید که گر به ره نور امیدی است همین بیداریست.

 

و السلام.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نامه رئیس فرهنگستان هنر به هنرمندان کشور
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.