موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

«آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.

28 بهمن 1392 12:18 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 2 رای
«آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.

انجمن شعر «آفتاب» شهرستان ادب در اهواز آغاز به کار کرد. این انجمن با حضور شاعران نامدار استان خوزستان و جمعی از شخصیت های فرهنگی این شهر و با همکاری اداره کل ارشاد خوزستان فعالیت ادبی خود را در زمینه استعدادیابی و پرورش استعدادهای برتر شعر استان، شروع کرد.

مرتضی حیدری آل‌کثیر، دبیر انجمن شعر آفتاب در مراسم افتتاحیه این انجمن که شامگاه گذشته 16 بهمن دراهواز برگزار شد، عنوان کرد: سالها دغدغه وجود چنین انجمنی در اهواز حس می‌شد به ویژه اینکه در طول هفته جلسات شعر پربار از لحاظ ادبی در شهرستان اهواز برگزار می‌شود لکن احساس نیاز به جلسه‌ای که به ادبیات انقلاب بپردازد و در کنار آن شعر آئینی ودفاع مقدس را بررسی کند، محسوس بود.
وی ادامه داد: با پیشنهادی که دوستان شاعر در مؤسسه شهرستان ادب داشتند مقدمات برگزاری این جلسه در سالن شهید آوینی اداره‌ کل ارشاد خوزستان در روزهای یکشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء محققشد.
آل کثیر گفت: مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب پس از تجربه چندساله در برگزاری جلسات هفتگی در تهران تصمیم گرفت که  انجمن شعرهایی در مناطق مختلف کشور دایر کند و استان خوزستان به عنوان دومین استان پذیرای این جلسات شد.
وی با بیان اینکه زمینه‌شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌ های مغفول و پنهان ادبیات متعهد وظیفه ذاتی این انجمن‌ها است، افزود: اهداف کوتاه مدت مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب ایجاد محفل وپایگاهی برای ادبیات انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور، شناسایی و جذب شاعران جوان و مستعد، استفاده از ظرفیت شاعران فرهیخته و زمینه‌سازی برای معرفی چهره‌ های تازه در ادبیات انقلاب اسلامی است.
دبیر انجمن شعر آفتاب اهواز اهداف میان مدت این مجموعه را گسترش خدمات پایگاه منطقه‌ای شهرستان ادب درسراسر استان، برگزاری اردو به سایر مناطق و تعامل انجمن‌ها خصوصاً برای شعرای مبتدی، ایجاد فضای پویا و نشاط ادبی در استان خوزستان و انتشار آثار اعضا عنوان کرد.

در این جلسه شاعران جوان و مطرح خوزستان از جمله وحید کیانی ,سید محمد مهدی شفیعی,سید علیرضاشفیعی حضور داشتند. در حاشیه این جلسه حجت الاسلام سید محسن شفیعی از روحانیون و علمای مطرح خوزستان به تبیین جایگاه شعر انقلاب اسلامی و ضرورت پرداختن به آن سخن گفت.

انجمن شعرآفتاب، از این پس یکشنبه ها ساعت 19 در محل اداره کل ارشاد اهواز جلسه هفتگی خواهد داشت.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.
  • «آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.
  • «آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.
  • «آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.
  • «آفتاب» شهرستان ادب در اهواز طلوع کرد.
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.