موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در اختتامیه ی جشنواره شهید غنی پور

امیرخانی: جایزه ادبی شهید غنی پور تنها جایزه‌ای است که برای دریافت آن باید کفش‌هایمان را در بیاوریم

13 اسفند 1392 19:20 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.5 با 2 رای
امیرخانی: جایزه ادبی شهید غنی پور تنها جایزه‌ای است که برای دریافت آن باید کفش‌هایمان را در بیاوریم
رضا امیرخانی پس از دریافت جایزه ادبی شهید غنی پور گفت: بسیار خشنودم از اینکه تنها جایزه ادبی در جهان را دریافت می‌کنم که برای دریافت آن مجبور هستیم کفش‌هایمان را در بیاوریم.
به گزارش خبرنگار مهر، نویسندگان برگزیده سیزدهمین جایزه ادبی شهید غنی پور که شب گذشته در مسجد جواد الائمه(ع) برگزار شد, پس از دریافت جایزه خود از دست پدران شهدای حاضر در مسجد جواد الائمه(ع) هر یک برای دقایقی با حضور در پشت تریبون طراحی شده در این مسجد به اظهار نظر برای حاضران پرداختند.

رضا امیرخانی که با رمان «قیدار»، برگزیده بخش انقلاب و دفاع مقدس این دوره از جشنواره شد، پس از دریافت جایزه خود در سخنانی اظهار کرد: بسیار خشنودم از اینکه تنها جایزه ادبی در جهان را دریافت می‌کنم که برای دریافت آن مجبور هستیم کفش‌هایمان را در بیاوریم.

وی ادامه داد: اگر یک ساختمان 8 طبقه با طبقات و بخش‌های مختلف را در نظر بگیریم که جشنواره‌ها و فعالیت‌های متعددی را برگزار می‌کنند، زمانی که یک اسم و امضا در آن عوض شود همه چیز تغییر می‌کند. رفت‌وآمدها، برخوردها، سلام و علیک‌ها همه و همه تغییر پیدا می‌کند. اما در این مسجد کوهی مانند امیرحسین فردی می‌رود و چیزی عوض نمی‌شود. چون پسرهای بسیار خوبی دارد. من از این پسرهای خوب تشکر می‌کنم.

«عبدالصالح پاک» برگزیده بخش رمان نوجوان این جشنواره نیز درسخنانی گفت: خوشحالم که نامم در لیست دریافت کنندگان این جایزه ثبت شد. من در نوشتن بسیار کم‌کار هستم اما اولین داستانهای من در مجله «سوره بچه‌های مسجد» چاپ شد. سالها بعد از آن یک رمان منتشر کردم و اکنون با وجود اینکه سوژه‌های بسیاری در ذهن دارم اما نوشتن کاری است جانکاه و باید در خلوت انجام شود. البته من از داستان نویس بودن خوشحال نیستم و تنها می گویم که دردهای شما مردم در سینه های ما جا دارد.

ابراهیم حسن‌بیگی نیز که با رمان «امیرحسین و چراغ جادو» در این جشنواره به عنوان اثر تقدیری بخش رمان نوجوان از او تجلیل شد، پس از دریافت جایزه اش گفت: تابستان سال 61 بود که به این محله آمدیم و در منزل امیرحسین فردی میهمان شدیم. آن زمان برای نخستین بار این مسجد را دیدم. مرحوم فردی من را به طبقه بالای مسجد برد و از فعالیتهای این مسجد سخن گفت. مجله سوره بچه‌های مسجد را هم همین‌جا نشانم داد و پس از آن 2 داستان از من را در این مجله منتشر کرد. مجله سوره بچه‌های مسجد تا شماره هشتم در مسجد منتشر شد و پس از آن به حوزه هنری رفت.

وی ادامه داد: عنوان سوره که اولین بار از مسجد برخواسته بود، در حوزه هنری بسیار مورد استفاده قرار گرفت. انتشارات سوره مهر راه‌اندازی شد و حتی امروز دانشگاه سوره هم داریم. من حیفم آمد که نگویم که چرا عنوان سوره بچه‌های مسجد فراموش شده است. کاش دوستان از این نام که متعلق به این مسجد است دوباره بهره ببرند.

فرهاد حسن‌زاده نیز دیگر نویسنده‌ای بود که در هنگام دریافت جایزه خود که به خاطر کتاب «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو» آن را دریافت می‌کرد گفت: این جایزه ارزشمند از نهاد مسجد داده می‌شود و جایزه جشنواره‌ای مردمی است. چه افتخاری از این بالاتر برای یک نویسنده که چنین جایزه ای را دریافت کند.

بهنام ناصح برگزیده بخش رمان با موضوع آزاد نیز ار دریافت این جایزه به عنوان نخستین جایزه ادبی مردمی توسط خود اظهار خشنودی کرد.

همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم امیرحسین فردی با لوح تقدیری که به امضای اعضای شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه(ع) رسیده بود تقدیر شد.

همچنین تجلیل از خانواده شهدای مسجد جواد الائمه(ع) با حضور رئیس حوزه هنری نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • امیرخانی: جایزه ادبی شهید غنی پور تنها جایزه‌ای است که برای دریافت آن باید کفش‌هایمان را در بیاوریم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.