موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز اول

11 اردیبهشت 1393 15:04 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
روز اول
شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.

-ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه دهم اردیبهشت ۹۳، همزمان با آغاز کار نمایشگاه، غرفه‌ی شهرستان ادب هم در راهروی۲۰ شبستان کار خود را آغاز کرد.

-طراحی غرفه‌ی امسال شهرستان ادب، در شلوغی‌های نمایشگاه، ساده ولی صمیمی و دوست‌داشتنی شده است. گلدان‌های شمعدانی غرفه، در روز اول نمایشگاه سوژه‌ای شده بود برای دوربین‌های صداوسیما. 

- نخستین میهمان غرفه‌ی امسال، شاعر پیشکسوت رضا اسماعیلی بود که ظهر روز اول به غرفه‌ی شهرستان ادب آمد و از کتاب‌های این غرفه دیدن کرد.
-علی‌رغم این‌که هنوز تعدادی از کتاب‌های شهرستان ادب، در راه نمایشگاه هستند و در روزهای آینده به نمایشگاه خواهند پیوست، اما استقبال از غرفه مخصوصا از طرف جوانان زیاد بود. «رودخوانی» و «ناخوانده» از پرفروش‌های غرفه در روز نخست بودند.
-تعدادی از مخاطبان ادبیات کلاسیک، سراغ تصحیح جدید بیدل را از غرفه‌ی شهرستان ادب می‌گرفتند. لازم به ذکر است این کتاب در روز‌های آغازین هفته‌ی آینده به نمایشگاه خواهد رسید.
-علی‌رضا قزوه، شاعر سرشناس که دو اثر «صبح بنارس» و «چمدان‌های قدیمی» را در انتشارات شهرستان ادب دارد، نیز برای دقایقی میهمان غرفه‌ی بیست و هفتم بود. سید احمد نادمی، شاعر و مترجم و پژوهشگر هم به غرفه‌ی شهرستان ادب آمد.

-طرح‌جلدهای کتاب‌های شهرستان ادب هم، بسیاری را که مخاطب ادبیات نبودند به سمت غرفه جذب می‌کرد. در این میان طرح جلد کتاب «جلسه‌ی شعر» اثر دکتر اسماعیل امینی، «روی موج ۱۴» نوشته خانم زهره عارفی، «رودخوانی» سروده محمدمهدی سیار و «ناخوانده» اثر میلاد عرفان‌پور بسیار جلب توجه می کرد. شایان ذکر است که طراح بعضی از این جلدها آقای علی داودی، شاعر و طراح نام‌آشنای کشورمان است که روز اول برای ساعاتی در غرفه‌ی شهرستان ادب حضور داشتند.

-اما اتفاق جالب روز نخست، همزمانی ورود سعید بیابانکی و محمدمهدی سیار به غرفه‌ی شهرستان ادب بود. بیابانکی که به تازگی از بستر بیماری برخاسته‌است کتاب «سکته‌ی ملیح» را در نوبت چاپ دارد که انشاالله در روزهای آینده به نمایشگاه خواهد رسید. سیار ضمن گپ‌وگفت دوستانه، یک نسخه از «رودخوانی» کتاب جدید خودش را به بیابانکی اهدا کرد. 

-در روزهای آینده، با کتاب‌های بیشتر، در راهروی بیستم، غرفه‌ی بیست‌وهفتم منتظرتان هستیم.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز اول
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.