موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز سوم

13 اردیبهشت 1393 11:49 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
روز سوم

شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.

 

-سومین روز نمایشگاه، به خاطر همزمان شدن با جمعه، روز بسیار شلوغی بود. مخاطبان کتاب، از گوشه‌گوشه‌ی کشور، خودشان را به نمایشگاه رسانده‌بودند. دیدن قومیت‌های گوناگون بعضاً با لباس‌های محلی از نقاط قابل‌توجه روز سوم نمایشگاه بود.

-حضورشاعران برجسته جوان از جمله محسن رضوانی و رسول پیره و همچنین بعضی اعضای دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) از جمله مصطفی تبریزی، حسین زحمتکش، پیمان طالبی، سیدعلی رکن الدین، سیدمحمدحسین حسینی، سجاد سامانی، مجید صحراکارها و ... در غرفه‌ی بیست‌وهفتم در روز سوم چشم‌گیر بود. بسیاری از اعضای جلسات شعر شهرستان ادب و  بسیاری از آفتابگردان‌ها  هم به غرفه‌ی خودشان آمدند و ضمن بازدید از کتاب‌های تازه‌ی شهرستان ادب، به گپ‌وگفت باهم پرداختند. لازم به ذکر است کتاب گزیده‌ی اشعار اعضای دوره‌های اول و دوم آفتابگردان‌ها با نام‌های «یک دشت دویدن» و «این بار به نام عشق» همین روزها به نمایشگاه کتاب می‌رسد.


-مجید سعدآبادی، شاعر مجموعه‌ی سپید «گل‌فروش مسلمان» یکی از مهمانان روز سوم نمایشگاه در غرفه‌ی بیست‌وهفتم بود. سعدآبادی که کتابش امسال به چاپ دوم رسیده‌است ضمن تورق تازه‌های انتشارات شهرستان ادب، لوح فشرده‌ی شعرخوانی‌های خودش را به علاقه‌مندان اهدا کرد.

-یوسف قوجق، نویسنده‌ی رمان جنجالی «لحظه‌ها جا می‌مانند» دیگر مهمان غرفه‌ی بیست‌وهفتم در روز سوم نمایشگاه بود. این نویسنده که از استان گلستان به نیت حضور در نمایشگاه و غرفه‌ی شهرستان ادب به تهران آمده بود با اعضای شهرستان ادب به گفت‌وگو و گرفتن عکس یادگاری پرداخت.

-اما حاشیه‌ی جالب روز سوم غرفه‌ی۲۷، حضور میلاد عرفان‌پور، به همراه دختر خردسالش در غرفه‌ی شهرستان ادب بود. حضور «آیه‌زهرا عرفان‌پور» و بازی‌های کودکانه‌اش با کتاب پدر، موجی از شادی را در علاقه‌مندان شعر عرفان‌پور که برای دیدن و تهیه‌ی اثر جدیدش به غرفه‌ی۲۷ آمده بودند ایجاد کرد.
عرفان‌پور هم همزمان با بچه‌داری به امضای کتاب جدیدش و گرفتن عکس با علاقه‌مندان پرداخت.

-بعدازظهر روز سوم نمایشگاه، یک اثر داستانی دیگر که در چاپخانه مانده‌بود خودش را به قطار نمایشگاه بیست‌وهفتم رساند. محمدرضا شرفی خبوشان، که پیش از این مجموعه شعر «نامت را بگذار وسط این شعر» را به انتشارات شهرستان ادب سپرده‌بود، این بار با یک رمان با نام «عاشقی به سبک ون‌گوگ» به نمایشگاه کتاب آمد. این رمان، با طراحی جلد و صفحات داخلی جذابش، از روز سوم به بعد، در راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷ چشم انتظار شماست.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز سوم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.