موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز چهارم

14 اردیبهشت 1393 15:48 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
روز چهارم
شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.

-چهارمین روز نمایشگاه، با تغییر کوچکی در فضای غرفه‌ی شهرستان ادب آغاز شد. با بهینه‌سازی فضای غرفه، امکان برقراری ارتباط با علاقه‌مندان هم بیشتر شد.

-در اولین ساعات روز چهارم نمایشگاه، مهدی شادکام، مدیر انتشارات اقلیما که خود ناشر تخصصی شعر است، به غرفه‌ی بیست‌وهفتم آمد و ضمن گفت‌وگو با اعضای شهرستان ادب، به بازدید از کتاب‌های شهرستان ادب پرداخت.

-از چهره‌های شاخصی که روز چهارم به غرفه‌ی بیست‌وهفتم آمد، استاد محمد سلمانی، غزل‌سرای نام‌آشنا بود. این استاد که شاعر غزل معروف «بی‌حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست/باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست» است برای دقایقی در غرفه‌ی شهرستان ادب مهمان بود.

-ظهر روز چهارم نمایشگاه، کتاب دیگری هم به تازه‌های نمایشگاه پیوست. علی‌اصغر عزتی‌پاک که پیش از این داستان «آواز بلند» را برای انتشار به شهرستان ادب سپرده بود، این بار با داستان نوجوان «موج فرشته» به نمایشگاه کتاب آمد.

-اکثر مخاطبان غرفه در روز چهارم را، شبیه روزهای قبل جوانان تشکیل می‌دادند. در این میان چند نوجوان پس از خریدن آثار جدید شهرستان ادب، به شدت پی‌گیر دیدن محمدمهدی سیار، شاعر مجموعه‌ی «رودخوانی» بودند و چندین بار به همین منظور به غرفه‌ی۲۷ مراجعه کردند. با هماهنگی‌های اعضای شهرستان ادب، دکتر سیار زودتر از موعد مقرر به غرفه آمد و به گفت‌وگو و گرفتن عکس یادگاری با این نوجوانان پرداخت.

-اما دیگر چهره‌ی سرشناس دیروز، میثم مطیعی، مداح اهل بیت بود. مطیعی که با برخی از مولفان شهرستان ادب مثل سیار و عرفان‌پور دوستی دارد و بسیاری از غزل‌های رودخوانی را هم در مداحی‌های خود خوانده‌است، برای دقایقی میهمان غرفه‌‌ی۲۷ بود. این مداح که به گفته‌‌ی خودش، خود را متعلق به شهرستان ادب می‌داند، مجموعه‌ی اشعار در رثای شهید آوینی با نام «عید خون» را که انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده‌است تهیه کرد.

-برنامه‌ی مهم روز چهارم در سالن یاس نمایشگاه، شب شعر امام هادی (ع) بود که به مناسبت شهادت این امام همام با همکاری دو موسسه‌ی شهرستان ادب و مجمع شاعران اهل‌بیت برگزار شد. گزارش تفصیلی این برنامه در بخش دیگری تقدیم حضورتان خواهد شد.

-از دیگر مهمانان روز چهارم غرفه‌ی۲۷ می‌توان به محمود حبیبی کسبی، بهروز یاسمی، محمدرضا طهماسبی و علی داودی اشاره کرد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز چهارم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.