موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
خبر داغ رسانه‎های عرب‎زبان پس از شهادت شیخ نمر

شاعر عراقی در ایران اعدام شد؟

19 دی 1394 15:43 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 3 رای
شاعر عراقی در ایران اعدام شد؟

شهرستان ادب به نقل از ابنا: در میانه رودررویی رژیم سعودی و ایران انتشار خبر اعدام یک شاعر عراقی در ایران در فضای مجازی؛ رسانه های عرب زبان را درنوردید.

همه‌چیز از یک توئیت شروع شد. توئیتی که به ناگهان هزاران بار در شبکه‌های مجازی منتشر شد و پایش را به رسانه‌های عرب زبان نیز باز کرد.

محتوای توئیت این بود: "احمد النعیمی شاعر عراقی در اواخر ماه سپتامبر به خاطر سرودن شعری توهین‌آمیز به مذهب شیعه، دار زده شد".

به ناگهان در میانه تنش بین رژیم سعودی و جمهوری اسلامی ایران این توئیت نیز در میان برخی کاربران عرب‌زبان توئیتر مشتری پیدا کرد، توئیتی که همه اطلاعات آن اشتباه است.

در توئیت اولیه عکس فردی در حال به دار آویخته شدن دیده می‌شود و در توضیح نوشته شده: «اعدام شاعر عراقی نویسنده شعر "ما مردم شرم نداریم"به شیوه ایرانی».

بعدها این توئیت پاک شد، صاحب این حساب کاربری مدعی شد به علت رو به رو شدن با پیام‌های نفرت‌آمیز آن را پاک کرده است.

یکی از اولین توییت‌هایی که این شایعه را منتشر کرده است

این خبر کم‌کم سر از رسانه‌های عرب زبان، کرد زبان و حتی فرانسوی زبان درآورد و حتی با یک کلاغ چهل کلاغ در بسیاری از سایت‌های عرب زبان عنوان شد که شاعری عراقی «در خاک ایران» اعدام شده است!! 

تصاویر غیرواقعی

این تصاویر هیچ ربطی به شاعر عراقی به نام «النعیمی» ندارند. تصاویر متعلق به اعدام یک قاتل سریالی در سال ۲۰۱۱ در ایران است که به ۵ زن تجاوز کرده و آنها را به قتل رسانده بود و در رسانه‌های ایرانی به "راننده وحشت" معروف شده بود.

در همین راستا «فاضل ثمر» رئیس انجمن نویسندگان عراق با رد کردن اعدام یک شاعر عراقی در ایران عنوان کرد: شعر منسوب به "شاعر اعدام‌شده" سال‌ها است در فضای اینترنتی وجود دارد.

به گزارش ابنا وی تأکید کرد: فردی به نام احمد النعیمی که به‌ عنوان شاعر آن معرفی شده است را نمی شناسیم. حتی اگر چنین شخصی وجود خارجی داشته باشد، شاعر معروفی نباید باشد.

اعدامی که هیچ‌کس از آن خبر ندارد

در شایعه اولیه‌ای که منتشر شده بود محل اعدام نامشخص بود و شایعه این‌گونه تداعی می‌کرد که اعدام توسط شیعیان عراق صورت گرفته است. نکته عجیب آنکه هیچ سازمان مدافع حقوق بشری در ایران، عراق و یا حتی بین‌المللی هیچ سابقه‌ای از اعدام شاعر عراقی در ایران ندارد.

شاعری که ردی از آن وجود ندارد

جستجو در فضای مجازی عرب‌زبان نیز بی‌فایده است، فردی به نام احمد النعیمی شاعر وجود ندارد، چه برسد به اینکه در جایی بازداشت شده باشد و یا اعدام شده باشد.



 

شایان ذکر است رسانه های وابسته به بنی سعود، پس از رسوایی اعدام «شهید شیخ نمر باقر النمر» که به اعتراضات جهانی منجر شد، بر روی اعدامهای ایران تمرکز کرده و گزارش های متعددی از مجازات اعدام در ایران را بزرگ نمایی کرده و منتشر می‌کنند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شاعر عراقی در ایران اعدام شد؟
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.