موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
کلیپی بر اساس شعر و دکلمه علی‌محمد مودب

کلیپ زیبای «خلاصۀ همۀ بغض‌های تاریخم» دربارۀ بابا رجب

26 مهر 1395 13:48 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 3 رای
کلیپ زیبای «خلاصۀ همۀ بغض‌های تاریخم» دربارۀ بابا رجب

شهرستان ادب: در پی استقبال از قطعه «خلاصه همه بغض‌های تاریخم» در فضای مجازی، کلیپ تصویری این قطعه موسیقی در موسسه کاخه تولید و منتشر شد. این ویدیوی 9:30 ثانیه‌ای را کارگردان خوب کشورمان حسن حبیب‌زاده ساخته است و در آن مردم معمولی و رهگذران نقش‌آفرینی کرده‌اند. کلیپ «خلاصه...» در روزهای گذشته چندین بار از شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز پخش شده است. حبیب‌زاده پیش از این کارگردانی مجموعه مستند «فیروزه» را بر عهده داشت که به زندگی شاعران و نویسندگان مطرح انقلاب می‌پرداخت.

گفتنی است پیش از این، دفتر موسیقی موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب»، قطعه موسیقی «خلاصه همه بغض‌های تاریخم» را در پاسداشت حاج رجب محمدزاده، جانباز شهیدی که چهره مجروح او به نماد مقاومت و حماسه تبدیل شده بود، منتشر کرده بود. در این اثر موسیقایی، علی‌محمد مودب شعر خود را دکلمه می‌کند و امیرحسین سمیعی بر روی آن کار آهنگ‌سازی و تنظیم را انجام داده است.
مودب، شاعر این قطعه، سراینده مجموعه‌های فراوانی از جمله «عاشقانه‌های پسر نوح» و «مرده‌های حرفه‌ای» بوده است که غالبا با استقبال منتقدان و مخاطبان رو به رو شده است. او این شعر را پیش از شهادت حاج رجب با الهام از شرایط دشوار زندگی این شهید و در ستایش از حماسه مقاومت او سروده است. سمیعی نیز پیش از این سابقه خوانندگی و آهنگسازی حرفه‌ای بسیاری را داشته است. او همچنین آلبوم «تنفس آزاد» را منتشر کرده است که دکلمه‌ای با صدا و شعر استاد محمدعلی بهمنی و نیز آوازخوانی سمیعی است.

شهید حاج رجب محمدزاده جانباز هفتاد درصد مشهدی، نانوای بسیجی بود که در دوران دفاع مقدس و در سال 1366 در منطقه هور عراق، براثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نائل شد. این قهرمان جنگ تحمیلی، در بیمارستان رضوی مشهد به علت ایست قلبی و تنفسی به جمع یاران شهیدش پیوست. مقام معظم رهبری، در دیدار با خانواده این شهید، بر «لزوم بیان و ترویج شرح حال و زندگی دشوار اما مقاوم مردان بزرگی همچون جانباز شهید محمدزاده» تأکید کرده بودند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کلیپ زیبای «خلاصۀ همۀ بغض‌های تاریخم» دربارۀ بابا رجب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.