موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
استاد برجسته دانشگاه فردوسی

دکتر «تقی وحیدیان کامیار» درگذشت

05 بهمن 1396 14:19 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
دکتر «تقی وحیدیان کامیار» درگذشت

شهرستان ادب: استاد «تقی وحیدیان کامیار»، پژوهشگر، ادیب و زبان‌شناس برجسته و از چهره های نامی زبان و ادب فارسی روز گذشته در سن 83سالگی و در سالروز تولد خود (چهارم بهمن‌ماه) دارفانی را وداع گفت.

از جمله آثار او می‌توان به «دستور زبان عامیانهٔ فارسی»، «دستور زبان فارسی»، «فرهنگ نام آوایی فارسی»، «زبان چگونه شعر می‌شود» و «فرهنگ اوزان شعر فارسی» اشاره کرد.
موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب درگذشت این دانشمند فرهیختۀ ایرانی را به جامعۀ علمی و ادبی کشور و همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید.

در چنین روزی خواندن یکی از وصیت‌های علمی استاد بیش از پیش شایسته و بایسته است:
«متاسفانه ما فرهنگ ایستا داریم . همیشه فرض می کنیم درست آن است که از قدیم باشد . وقتی می خواهیم بگوییم چیزی درست است می گوییم از قدیم اینگونه گفتند . در حالیکه فرهنگ  دایما در حال بهتر شدن است و هر کسی در هر کاری که هست دایما در صدد بهتر کردن آن است. این واقعا به قدری مهم است که عقب ماندن ما ناشی از این مسئله است و تا زمانیکه این فرهنگ ایستا باشد و مابه دنبال نو آوری نباشیم و دست به سوی غرب دراز کنیم نباید به پیشرفت امید داشته باشیم . ما باید از همان کلاس اول ابتدایی شاگردان را به نو آوری تشویق کنیم و برای نوآوری ارزش فوق العاده ای قایل شویم .
من همیشه شک می کردم و به دانشجویانم نیز توصیه می کنم همیشه شک کنید و به تردید برسید و تحقیق کنید . حتی تاکید می کنم به حرف خود من نیز شک کنید و بروید روی صحبت های من نیز تحقیق کنید . اینکه تصور کنید یک استاد یا معلم صحبتی می کند قطعا صحیح است ، پیشرفت نخواهید کرد . در فرهنگ غرب همیشه سعی می شود به سوی نوتر شدن و نوآوری حرکت کنند .
امیدوارم روزی فرهنگ ما هم پویا شود و اصولا فرهنگ اسلامی در آغاز فرهنگی پویا بود ، از زمانیکه فرهنگ ایستا شد و توقف کردیم، عقب ماندیم» .


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دکتر «تقی وحیدیان کامیار» درگذشت
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.