موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
(مجموعه داستانی برای مدافعان حرم)

پرونده کتاب «عطر عربی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

22 فروردین 1397 17:49 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
پرونده کتاب «عطر عربی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

شهرستان ادب: «پرونده‌های کتاب» عنوان یکی از ستون‌های سایت شهرستان ادب است که در هر صفحۀ خود به یکی از کتاب‌های امروز ادبیات خلاقه - اعم از شعر، مجموعه داستان و رمان - می‌پردازد. پیش از این پرونده کتاب‌هایی چون «بی‌کتابی»، «وقت معلوم» و «همه چیز مثل اول است» در سایت شهرستان ادب منتشر شده بود و اینک در پنجمین صفحه سراغ کتاب «عطر عربی» می‌رویم.

مجموعه‌داستان «عطر عربی» شامل ۱۴ داستان کوتاه به انتخاب زنده‌یاد فیروز زنوزی جلالی است که سال گذشته در ۲۲۸ صفحه منتشر شده است. نویسندگان این داستان‌های خواندنی در عطر عربی، به زندگی مدافعان حرم در میدان جنگ و بیرون از میدان می‌پردازند. چگونگی حضور در میدان جنگ؛ مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون این دفاع مقدس؛ تاثیرات حضور در جنگ بر زندگی خانواده‌های رزمندگان مدافع حرم؛ مسائل محور مقاومت و به طور کلی زندگی و زمانه مدافعان حرم درون‌مایه اصلی این داستان‌هاست. «عطر عربی» آخرین یادگار فیروز زنوزی جلالی، نویسنده نامدار برای ادبیات داستانی ایران است. این مجموعه را این نویسنده برجسته، دو ماه پیش از فوت، در مقام دبیر مجموعه بازخوانی و تأیید کرد و برای چاپ به شهرستان ادب سپرد.

در این پرونده به جز بازنشر یادداشت‌ها و مصاحبه‌های مهم مربوط به کتاب، یادداشت‌هایی تازه و منتشرنشده دربارۀ کتاب و مصاحبه‌ای اختصاصی با مؤلف کتاب منتشر خواهد شد. 

برای مطالعۀ مطالب پرونده‌کتاب «عطر عربی»، به صفحۀ اختصاصی این مجموعه داستان در سایت شهرستان ادب مراجعه کنید.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پرونده کتاب «عطر عربی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.