موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با موضوع و قالب غزل ترانه‌ای برای شهید محسن حججی

سومین کنگره سراسری شعر «قلم‌های بیدار» برگزار می‌شود

10 مرداد 1397 16:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
سومین کنگره سراسری شعر «قلم‌های بیدار» برگزار می‌شود

شهرستان ادب: سومین کنگره سراسری شعر «قلم‌های بیدار» به همت انجمن شعر نارنج اصفهان با همکاری مؤسسه‌ شهرستان ادب با موضوع و قالب غزل ترانه‌ای برای شهید محسن حججی در دو بخش کارگاهی و رقابتی برگزار می‌شود.

بخش کارگاهی شامل برگزاری کارگاه‌های معرفتی با موضوع «تأملی درحقیقت و معنای شهادت» از زمان اعلام فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار، بصورت دو هفته یک بار و با حضور اساتید مجرب، به میزبانی سرای هنر و اندیشه‌ اصفهان (سُها) می‌شود.

تعداد جلسات کارگاهی حدود ۶ جلسه و رایگان در نظر گرفته شده است و حداقل یکی از کارگاه‌ها بر سر مزارشهید بزرگوار حججی برگزار خواهد شد و تسهیلات لازم برای رفت و آمد شرکت‌‌کنندگان فراهم خواهد بود.

در بخش رقابتی تنها اشعار در قالب غزل ترانه(غزلی که به زبان محاوره و با ویژگی‌های ترانه گفته شده باشد) پذیرفته می‌شود و از میان غزل ترانه‌های رسیده تنها یک اثر به مرحله‌ نهایی راه پیدا خواهد کرد.

به یمن سال تولد شهید حججی، متولدین سال ۱۳۷۰ به بعد می‌توانند برای بخش رقابتی شعر ارسال کنند. برگزیدگان زیر ۲۷ سال بخش کارگاهی می‌توانند در بخش رقابتی هم شعر فرستاده و برگزیده باشند.

برای پرهیز از کلیشه‌های رایج شده در جشنواره‌ها، اختتامیه‌ کنگره به صورت شب شعر نخواهد بود و از منتخبین نهایی دعوت به‌عمل می‌آید تا پایان سال ۹۷ با حضور در یکی از جلسات هفتگی انجمن نارنج، شعر خود را قرائت و جایزه‌ خود را دریافت کنند.

مهلت ارسال اشعار در بخش رقابتی تا ۸ آبان ماه ۱۳۹۷ (مصادف با اربعین حسینی) است و آثار تنها از طریق پیام رسان ایتا به شماره‌ی ۰۹۰۱۰۹۲۸۰۶۳ به نام کاربری @ghalamhayebidar قابل دریافت است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سومین کنگره سراسری شعر «قلم‌های بیدار» برگزار می‌شود
  • سومین کنگره سراسری شعر «قلم‌های بیدار» برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.