موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

توضیحات محمدرضا وحیدزاده درباره «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی»

19 فروردین 1398 20:37 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
توضیحات محمدرضا وحیدزاده درباره «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی»

شهرستان ادب به نقل از خبرگزاری فارس: محمدرضا وحیدزاده مسئول «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره فراخوان شهرستان ادب برای اعزام شاعران و نویسندگان به مناطق سیل‌زده غرب کشور توضیحاتی داد.

وی در این گفت‌وگو ضمن اشاره به اینکه موسسه شهرستان ادب اقدام به انتشار این فراخوان کرده است، بیان داشت: شهرستان ادب با توجه به نیاز مبرم هموطنان سیل زده غرب کشور این فراخوان را منتشر کرد و از اعضای دوره‌های آموزشی «آفتابگردان‌ها» و «مدرسۀ رمان» برای حضور و خدمت رسانی دعوت کرد.

وحیدزاده تصریح کرد: اتفاق رخ داده همه را متاثر کرده است، وظیفه دینی و انسانی ماست تا به کمک هموطنان بشتابیم، گزارش‌ها از مناطق سیل زده نشان می‌دهد شرایط وخیم است، از این رو ما نیز مانند سایر افراد جامعه تصمیم گرفتیم به اندازه وسع خود به منطقه رفته و در خدمت نیروهای جهادی باشیم.

این شاعر با تاکید بر اینکه طی روزهای اخیر با گروه‌های جهادی مستقر در منطقه جهت هماهنگی با آن‌ها و کمک‌رسانی تحت مدیریت این گروه‌ها در تماس بوده‌اند،‌گفت: مهم در صحنه بودن است. با توجه به اطلاعات کسب شده در این مرحله صرفا به نیروی خدماتی برای کار یدی نیاز است، از این رو اعلام کردیم دوستانی که به فراخوان لبیک می‌گویند بدانند در این مرحله تحت مدیرت گروه‌های جهادی برای به نتیجه رسیدن امور، کار یدی انجام خواهد شد.

وی افزود: ممکن است در ادامه نیازمند کمک فرهنگی هم باشیم، و احتمالا پس از گذار از این مرحله برنامه ریزی‌هایی خواهیم داشت؛ بنای ما این است که کاروان جهادی شعرا و نویسندگان روز چهارشنبه به سمت مناطق سیل زده حرکت کند،‌ قرار نیست کار هیجانی صورت گیرد، می‌دانیم کار بسیار است و طبق گزارش‌ها به کمک نیروهای مردمی در این منطقه بسیار نیاز است.

وحید زاده با اشاره به این مطلب که زمان مفید برای حضور شعرا و نویسندگان در مرحله نخست ۵ روزه خواهد بود، اضافه کرد: در فراخوان اول زمان حضور گروه شعرا و نویسندگان ۵ روزه است،‌اما در ادامه فراخوان دومی منتشر خواهد شد و فراخوان دوم موجب می‌شود نیروهای تازه نفس جایگزین شوند.

به گفته وی، این اردو در مرحلۀ نخست صرفاً مختص آقایان است. شرایط مراحل بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد. در این مرحله اولویت با افرادی است که سابقۀ حضور در اردوهای جهادی را داشته باشند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • توضیحات محمدرضا وحیدزاده درباره «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.