موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

گزارشی از حضور «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی» شهرستان ادب در مناطق سیل‌زده

27 فروردین 1398 20:58 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.43 با 7 رای
گزارشی از حضور «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی» شهرستان ادب در مناطق سیل‌زده

شهرستان ادب: همزمان با موج گستردۀ همیاری و کمک‌رسانی به هموطنان آسیب‌زدۀ کشورمان در سیلاب اخیر، که در تمامی اقشار جامعه به چشم می‌خورد، شاعران و نویسندگان نیز در قالب اردویی جهادی به مناطق خسارت‌دیده رفتند. «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی» از روز پنجشنبه 22 فروردین در مناطق سیل‌زدۀ غرب کشور حضور داشتند.

کاروانی از شاعران و نویسندگان جوان راهی مناطق سیل‌زده در غرب کشور شدند تا به مردم ساکن در این مناطق یاری رسانند. اهالی این منطقه پذیرای این جوانان جهادی شدند و فعالان فرهنگی نیز در کنار فعالیت‌های جهادی به درددل‌های ساکنان خسارت‌دیده گوش سپردند. به گفتۀ برخی از این نویسندگان و شاعران جوان، این روزها فضایی سرشار از همدلی، مشابه با حال و هوای ایام دفاع مقدس و راه‌پیمایی اربعین در میان مردم و گروه‌های جهادی موج می‌زند.

 این کاروان شامل 23 نویسنده، شاعر، خبرنگار و فعال ادبی که با فراخوان مؤسسۀ «شهرستان ادب» تشکیل شده بود، حدود پنج روز در این مناطق فعالیت ‌کردند و در پاک‌سازی و لایروبی خانه‌های ساکنان و محل‌های زندگی مردم، به صورت فعال یاری رسانند.

فعالان ادبی در این سفر روز چهارشنبه به خرم‌آباد و پنچشنبه به شهر معمولان رفتند که از آسیب‌دیده‌ترین شهرهای کشورمان در سیلاب اخیر بوده است. آن‌ها در این مدت هر روز دو وعده از صبح تا ظهر و از بعد از ظهر تا غروب مشغول انجام عملیات پاک‌سازی بوده‌اند. این فعالیت‌ها با هماهنگی و راهنمایی گروه‌های جهادی حاضر در منطقه انجام شده است و کار تجهیز این فعالان ادبی را سازمان تبلیغات شهر خرم‌آباد بر عهده گرفته بود.

کاروان فعالان حوزۀ ادبیات با فراخوان فوری شهرستان ادب تشکیل شد و بخصوص از افرادی که سابقۀ حضور در اردوهای جهادی دارند، خواسته شده بود تا آمادگی خود را برای انجام کارهای پاک‌سازی اعلام کنند. نویسندگان، شاعران و فعالان ادبی و رسانه‌ای از شهرهای قم، اراک، شیراز، اصفهان، خرم‌آباد، تهران و گیلان در این اردوی جهادی حضور داشتند.
علی احدی، مبین اردستانی، موحد اصولی، ابراهیم اکبری دیزگاه، مهدی باقری‌نسب، حامد اشتری، بابک چترایی، سیدمهدی حسینی، میثم خاکسار، عبدالله داماد، علی سلیمیان، رضا سهرابی، سید علی شکراللهی، مهدی فیروزجایی، بهرام فیروزی، سید یعقوب کریمی، احمد کریمی لیچائی، سجاد محقق، محمدرضا وحیدزاده، محسن نقدی و علی نورآبادی از نویسندگان، شاعران و فعالان رسانه‌ای و ادبی بودند که در این اردوی جهادی حضور پیدا کرده‌اند.

گزارش تصویری «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی» نیز در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گزارشی از حضور «کاروان شاعران و نویسندگان جهادی» شهرستان ادب در مناطق سیل‌زده
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.