موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

گشایش پرونده‌پرترۀ «مجید قیصری» در سایت شهرستان ادب

30 خرداد 1398 16:03 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
گشایش پرونده‌پرترۀ «مجید قیصری» در سایت شهرستان ادب

شهرستان ادب:  «پرونده‌پرتره» یکی از فعالیت‌های سایت شهرستان ادب است که در آن، هربار به بررسی آثار و وجوه ادبی یک شخصیت برجستۀ ادبی پرداخته می‌شود. پیش از این نیز پرونده‌پرترۀ نویسندگانی چون نادر ابراهیمی، محمود دولت‌آبادی، گابریل گارسیا مارکز، حمیدرضا شاه‌آبادی و شاعرانی چون فردوسی، شهریار،طاهره صفارزاده، محمدرضا شفیعی کدکنی و قیصر امین‌پور در سایت شهرستان ادب منتشر شده بود. 

در تازه‌ترین پرونده‌پرتره داستانی سایت شهرستان ادب مانند پرونده پیشین که به حمیدرضا شاه‌آبادی اختصاص پیدا کرده بود، بار دیگرسراغ یکی از نویسندگان و چهره‌های فعال ادبیات داستانی امروز می‌رویم. 

مجید قیصری از نویسندگان صاحب نام، صاحبِ امضا و صاحبِ جایگاهی ممتاز در ادبیات داستانی معاصر است. نویسنده‌ای که تجربۀ سالیان بسیار او سبب شده است آثارش در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف حرف اول را بزنند؛ از جایزۀ جلال آل احمد گرفته تا انجمن قلم ایران و جایزۀ اوراسیا. او همچنین دارندۀ نشان درجۀ یک هنری است. برخی از آثار قیصری به زبان‌های مختلف ترجمه و راهی بازار بین‌المللی کتاب شده‌اند. همچنین داوری مسابقات داستانی مهم نیز در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

مجید قیصری تدریس داستان را نیز همواره در کنار نویسندگی داشته است. «یک‌شنبه‌های داستان» نام کارگاه‌های داستان او در مؤسسۀ شهرستان ادب است که سال‌هاست روزهای یک‌شنبه در محل این مؤسسه برگزار می‌شود و نویسندگان جوان بسیاری در آن شرکت می‌کنند.  

اگرچه قیصری را بیش‌ازهرچیز با آثار داستانی‌اش در حوزۀ ادبیات جنگ می‌شناسند، اما آثار او خارج از این موضوع نیز توجه منتقدان و مخاطبانش را جلب کرده است. برای مثال مجموعه‌داستان جشن همگانی و یا رمان تحسین‌شدۀ سه‌کاهن. 

قیصری علاوه بر داستان کوتاه و رمان، در زمینۀ فیلم‌نامه‌نویسی نیز فعالیت دارد و فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان و به قلم مجید قیصری ساخته شده است.

مجید قیصری نویسنده‌ای است که نمی‌شود او را در ادبیات داستانی امروز نادیده گرفت و یا از کنارش به‌سادگی عبور کرد. سایت شهرستان ادب جدیدترین پرونده‌پرترۀ خود را به این نویسندۀ مهم اختصاص داده است. در این پرونده‌پرتره اخبار، یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و مطالب مربوط به مجید قیصری و آثارش را می‌خوانید.

برای مطالعۀ این پرونده به صفحۀ اختصاصی‌اش در سایت شهرستان ادب مراجعه کنید:

 پرونده‌پرترۀ مجید قیصری



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گشایش پرونده‌پرترۀ «مجید قیصری» در سایت شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.