موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تبریک موسسه شهرستان ادب به آقای سلمان کدیور

پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد

23 آذر 1398 23:28 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد

شهرستان ادب:  رمان «پس از بیست سال» نوشته «سلمان کدیور» در جایزه جلال آل احمد تجلیل شد.

این رمان خواندنی که محصول «مدرسه رمان» شهرستان ادب است به طور ویژه خارج از بخش رقابتی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد تجلیل شد.

هیئت داوران کتاب «پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور را بابت «کوشش موثر در زمینه دراماتیک کردن تاریخ و وقایع دینی و هویتی»، شایسته تحسین دانستند و پیشنهاد تجلیل از این نویسنده و اثر ادبی او را به دبیرخانه این جایزه ارائه دادند.

رمان «پس از بیست سال» روایتی است تاریخی در صدر اسلام که از دوران امام علی علیه‌السلام آغاز و به پس از حادثه عاشورا ختم می‌شود. این کتاب حجیم نیز با استقبال خوانندگان و منتقدان رو به رو شده است. سلمان کدیور نویسنده این اثر متولد 1365 در شیراز است و تحصیلات خود را تا سطح کارشناسی ارشد ادامه داده است. او پنج سالی است که داستان‌نویسی را به صورت جدی آغاز کرده است.

پیش از این شهرستان ادب توانسته بود جایزه جلال آل‌احمد را با رمان «بی‌کتابی» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان به دست آورد. به‌علاوه سه بار نیز در فهرست نهایی نامزدهای این جایزه قرار گرفته بود: «عاشقی به سبک ونگوک»، نوشته محمدرضا شرفی خبوشان، «برج قحطی»، نوشته هادی حکیمیان، و «وقت معلوم»، نوشته مهدی کفاش سه کتابی بودند که در دوره‌های مختلف توانسته بودند در دور پایانی این جایزه معتبر حاضر باشند. در این میان رمان «برج قحطی» شایسته تقدیر شناخته شد. ضمن آنکه «آوازهای روسی» نوشته احمد مدقق دیگر کتاب شهرستان ادب بود که از طرف داوران تجلیل شده بود.
یادآور می‌شود آیین پایانی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، شنبه ۲۳ آذرماه در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 

تصاویر این مراسم را از اینجا مشاهده کنید.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد
  • پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد
  • پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد
  • پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد
  • پس از بیست سال در جایزه جلال تجلیل شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.