موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

اردوی پایانی هشتمین دورۀ آموزشی «آفتابگردان‌ها» به صورت مجازی برگزار شد

02 اسفند 1399 14:55 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
اردوی پایانی هشتمین دورۀ آموزشی «آفتابگردان‌ها» به صورت مجازی برگزار شد

شهرستان ادب: اردوی سوم و پایانی هشتمین دورۀ آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، به دلیل ویروس کرونا ناگزیر به صورت مجازی از چهار‌شنبه 22بهمن‌ماه الی یکشبنه 26بهمن‌ماه برگزار شد. در قالب این اردوی چهارروزه که به ابتکار مؤسسۀ شهرستان ادب برگزار می‌شود، 160 شاعر جوان (آقایان و بانوان) از سراسر کشور، برای سومین‌بار به صورت مجزا و کاملاً مستقل گرد هم آمدند و از برنامه‌های آموزشی فشرده با حضور استادان برجسته در زمینۀ شعر بهره‌مند شدند.

کارگاه‌های تخصصی نقد و کلاس‌های شناخت و درک شعر ایران و جهان، با حضور استادان و شاعرانی چون یوسفعلی میرشکاک،‌ علیرضا قزوه، علی‌محمد مودب، محمدمهدی سیار، محمدکاظم کاظمی، محمدجواد آسمان، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمدرضا طهماسبی، امیر مرادی، علی داودی، مبین اردستانی، سیدوحید سمنانی، سیدجواد شرافت، حیدر منصوری، میلاد عرفان‌پور، فریبا یوسفی، اعظم سعادتمند، نغمه مستشارنظامی،‌ مریم کرباسی، حسنا محمدزاده و عالیه محرابی و... برای شرکت‌کنندگان در این دوره در نظر گرفته شده بود.

این استعدادهای تازۀ شعر کشور، در فراخوان «آفتاب‌گردان‌ها» با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است. علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها، که به صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانند به نشانی اینترنتی aftabgardanha.com مراجعه کنند و از تاریخ و شرایط استفاده از دوره‌های بعدی این اردوها کسب اطلاع کنند.

گفتنی است دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.

همچنین گفتنی‌ست نهمین دورۀ آموزشی آفتابگردان‌ها از فروردین‌ماه 1400 آغاز می‌شود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اردوی پایانی هشتمین دورۀ آموزشی «آفتابگردان‌ها» به صورت مجازی برگزار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.