موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

«وحید یامین‌پور» و معرفی سه اثر «کاهن معبد جینجا»، «ارتداد» و «نخل و نارنج»

17 فروردین 1400 19:12 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
«وحید یامین‌پور» و معرفی سه اثر «کاهن معبد جینجا»، «ارتداد» و «نخل و نارنج»

شهرستان ادب: ستون داستان سایت شهرستان ادب را با فیلم معرفی «وحید یامین‌پور» و معرفی سه اثر «کاهن معبد جینجا»، «ارتداد» و «نخل و نارنج» با اجرای «علیرضا سمیعی» به‌روز می‌کنیم.

«کاهن معبد جینجا» سفرنامۀ کوتاه «وحید یامین‌پور» به ژاپن در یادکرد سالگرد بمباران هیروشیما است که با توجه به سابقۀ کاری او، از مرز سیر و سیاحت فراتر رفته و به تحلیل اتفاقاتی که مشاهده می‌کند می‌پردازد. ژاپن کشوری است که همواره در تمام برهه‌ها به دلایل ریز و درشتی زیر نورافکن بوده است؛ چه به خاطر فرهنگ و هنر، چه در جنگ و چه در پیشرفت صنعتی و اقتصادی، نام کشور آفتاب تابان، به نحوی خودنمایی می‌کند. اما برای شناخت یک سرزمین، چه راهی بهتر از خود سفر کردن یا خواندن سفرنامه‌ای خوب وجود دارد؟ «کاهن معبد جینجا» سفرنامه‌ایست که گوشه‌ای از واقعیت‌های این کشور جذاب و شگفت‌انگیز را به تصویر کشیده و به شکل مفید و مختصر از تجربۀ سفر به آنجا می‌گوید. یامین‌پور برای نگارش این اثر نثر صریح و کم‌حاشیه‌ای را به کار گرفته است و مطالب کتاب کاملاً روان و شفاف بیان شده‌اند. او در طول سفر بارها به یادداشت‌برداری پرداخته که این امر سبب شده جزییات قابل توجهی را ثبت کند.

رمان «ارتداد» رمانی است سیاسی که با ماجرایی عاشقانه گره خورده است. راوی، داستان را از ماجرایی دردناک و خون‌آلود در ۲۲ بهمن ۵۷ شروع می‌کند، تاریخی که برای عموم آن زمان نشان شادی و پیروزی بود در این جا محمل وقوع حادثه‌ای تلخ می‌شود. رمان به خواننده نهیب می‌زند و در پی آن است که خواننده خود پی ببرد که نسبت به آرمان‌های انقلاب و رهبر، کجا ایستاده است. رمان «ارتداد» در در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است. بر خلاف دیگر آثار نویسنده ترجیح داده است که دربارۀ این اثر صحبت نکند و اجازه دهد که خواننده خود به هدف کتاب پی ببرد. ژانر کتاب تاریخ جایگزین است یعنی نوشتن دربارۀ اتفاقی تاریخی، اگر به گونه‌ای دیگر رخ می‌داد یا اصلا رخ نمی‌داد.

کتاب «نخل و نارنج» دربارۀ زندگی «شیخ مرتضی انصاری» و حوادث و اتفاقات مهم دورۀ زندگی ایشان است. شیخ مرتضی انصاری از فقهای شناخته شده و به نام فقه شیعه است که شاگردان ممتاز و بزرگی را تربیت نموده‌اند که از مشهورترین ایشان می‌توان به میرزام حمدحسن شیرازی، که فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد، اشاره کرد. نویسنده تلاش کرده است که لحن و دیالوگ‌ها را با دورۀ زندگی ایشان مطابقت دهد. اثر حالتی داستانی دارد و حول زندگی شیخ انصاری روایت می‌شود.

این آثار را از فروشگاه اینترنتی ادب‌بوک تهیه نمایید.

 

در ادامه این فیلم را مشاهده می‌کنید:


ویدئو
کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «وحید یامین‌پور» و معرفی سه اثر «کاهن معبد جینجا»، «ارتداد» و «نخل و نارنج»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.