موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
ویژۀ اعضای دورۀ ششم

دومین گردهمایی آموزشی مدرسۀ رمان| با حضور امیرحسین یزدانی و علی‌اصغر عزّتی پاک

23 اسفند 1400 12:42 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
دومین گردهمایی آموزشی مدرسۀ رمان| با حضور امیرحسین یزدانی و علی‌اصغر عزّتی پاک

شهرستان ادب: دومین گردهمایی مدرسۀ رمان، ویژۀ اعضای دورۀ ششم، پنج‌شنبه 19 اسفند و در فضای مجازی برگزار شد.

 

«مدرسۀ رمان» مبتنی بر نظام آموزشی خود از بدو کار، به صورت مستمر، در خلال دوره‌های آموزش رمان‌نویسی، همواره رشد و ارتقای کیفی نویسندگان را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است. یکی از فعّالیت‌های مدرسۀ رمان در راستای این ارتقای کیفی، برگزاری گردهمایی‌های ماهانۀ آموزشی با حضور استاتید صاحب‌فکر و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف اندیشه و اندیشه‌ورزی است.

دومین گردهمایی آموزشی دورۀ ششم مدرسۀ رمان، پنج‌شنبه نوزدهم اسفند ماه به صورت مجازی برگزار شد که طی این برنامه، استاد امیرحسین یزدانی، به «بعد روانی شخصیت» در رمان پرداخت و بر آن بود تا با شاهد‌مثال‌هایی از شاهکارهای ادبی جهان، ساختار و ارکان شخصیت و نیز مؤلّفه‌ها و متغیّرها و مکانیسیم‌های دفاعی شخصیت را به طور کامل تشریح کند.  

در دیگر جلسۀ این برنامۀ نیم‌روزه، استاد علی‌اصغر عزّتی‌پاک، نویسنده و مسئول گروه داستان مؤسّسۀ شهرستان ادب، پیرامون اهمّیت «مضمون در رمان» صحبت کرد. عزّتی‌پاک مضمون را نخ تسبیح اجزا و عناصر رمان معرّفی کرد و ضمن تشریح وضعیت ادبیات معاصر ایران، یکی از دلایل ضعف آثار موجود را عدم توجّه جدّی و تسلّط نویسنده بر فکر و اندیشه و مضمون عنوان کرد.

هر دو جلسه، همانند نشست‌های پیشین، وضعیتی تعاملی داشت و مخاطبان، در فضایی علمی و صمیمی، دغدغه‌های خود را با اساتید حاضر مطرح کردند و پاسخ گرفتند. این سلسله‌نشست‌ها، چه به صورت حضوری و چه به شکل مجازی، برای اعضای این دوره و دوره‌های آتی مدرسۀ رمان ادامه خواهد داشت.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دومین گردهمایی آموزشی مدرسۀ رمان| با حضور امیرحسین یزدانی و علی‌اصغر عزّتی پاک
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.