موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
روایت زندگی امام خمینی

انتشار «روح‌الله» اثر تازۀ هادی حکیمیان

30 دی 1401 08:00 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 1 با 46 رای
انتشار «روح‌الله» اثر تازۀ هادی حکیمیان
شهرستان ادب: کتاب «روح‌الله» روایت مستند زندگی امام خمینی(ره) منتشر شد.

زندگی تاریخی، سیاسی شخصیت‌های بزرگ و بویژه رهبران اثرگذار در انقلاب‌های مهم، همواره از علاقه‌مندی‌های اقشار کتاب‌خوان جامعه بوده است. سیدروح‌الله موسوی خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شخصیتی چندبُعدی است که مطالعه و شناخت ابعاد زندگی او، هم در فهم تاریخ معاصر مؤثّر است و هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای افق‌های آینده مؤثّر باشد.
هادی حکیمیان پس از چند تجربۀ همکاری موفّق با نشر شهرستان ادب و تألیف آثار درخشانی هم‌چون «برج ناز»، «برج قحطی»، «باغ خرمالو» و «خواب پلنگ» این بار سعی داشته است به تعبیر خود، پاره‌ای از رخدادهای مهمّ تاریخی مؤثّر در شکل‌گیری شخصیت آیت‌الله خمینی و به تبع آن، انقلاب اسلامی مدیریت حضرت امام(ع) در جامعه و جنگ را به زبان داستان و رمان، برای مخاطبان ادبیات در قالب کتاب «روح‌الله» روایت کند.
«روح‌الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش‌های مهمّی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کنند. منابع و مأخذ مذکور در پایان کتاب، به خوبی روشنگر دقّت نویسنده و تلاش او برای روایتی دقیق از وقایع دارد ولی این امر، منافی استفادۀ نویسنده از تکنیک‌های معمول زندگی‌نامه‌نویسی برای تبیین و جذّابیت بیشتر اثر نیست. اثر در ده فصل نوشته شده و هر فصل، راوی یکی از بخش‌های مهمّ زندگانی امام خمینی است.
این اثر با همکاری بنیاد تبیین اندیشه‌های امام در 412 صفحه، توسّط انتشارات شهرستان ادب به تازگی، به چاپ رسیده است.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار «روح‌الله» اثر تازۀ هادی حکیمیان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.