موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

سوگواره شعر «ام ابیها» برگزیدگان خود را شناخت

28 فروردین 1392 09:56 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 1 رای
سوگواره شعر «ام ابیها» برگزیدگان خود را شناخت

سوگواره شعر «ام ابیها» با شناختن برگزیدگان دور اول خود در حوزه علمیه بانو امین به کار خود پایان داد.

سوگواره ام ابیها اولین مسابقه ادبی با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) است که در بین طلبه‌های خواهر حوزه‌های علمیه برگزار شد و در دور اول برگزاری آن طلاب استان تهران، البرز، سمنان و قم در این مسابقه و سرودن شعر برای ام ابیها شرکت کردند.

در فرصت کوتاهی که از اعلام فراخوان می‌گذشت، 60 طلبه خواهر از این حوزه‌های علمیه در این مسابقه شرکت کردند که در نهایت 6 نفر در این مسابقه برگزیده شدند. جایزه دو نفر اول کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و جایزه 4 نفر بعدی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس است.

داوری اشعار را قاسم صرافان شاعر آیین سرای کشورمان برعهده داشت که اسامی برندگان این مسابقه به شرح زیر است:

1- عطیه سادات حجتی 2-وحیده گرجی 3- صابره سادات موسوی 4-بشری صاحبی 5-سمیه فضلعلی 6-انسیه سادات هاشمی

 

در مراسم پایانی این سوگواره حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی به بیان سخنانی در رابطه با حضرت زهرا(س) و نحوه ارتباط ایشان با حضرت علی(ع) پرداخت. سپس مهمانان ویژه این مراسم یعنی قاسم صرافان، شیخ رضا جعفری، سید مهدی حسینی و سارا حیدری به شعرخوانی پرداختند و سپس محسن عرب خالقی به مداحی در سوگ حضرت فاطمه(س) پرداخت.

صدیقه زیبایی نژاد مسئول فرهنگی حوزه علمیه بانو امین در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره این سوگواره گفت: قرار است این سوگواره در سال‌های بعد ادامه پیدا کند و به صورت سراسری میان همه بانوان طلبه در سراسر کشور برگزار شود.

وی افزود: هدف اولیه برگزاری این سوگواره استعدادیابی میان طلاب و پروش ذوق ادبی آنها است که در این دوره شناسایی اولیه انجام شد و ان شاء الله در سال‌های بعد فراخوانی خواهیم داد و مبنایی برای تشکیل کلاس‌های ادبی و کلاس‌های شعر برای طلاب خواهر گذاشته خواهد شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سوگواره شعر «ام ابیها» برگزیدگان خود را شناخت
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.