موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
علی خلیلی:

تدوین خاطرات گلابدره‌ای در «زندگی محمود»

27 مرداد 1392 09:55 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
تدوین خاطرات گلابدره‌ای در «زندگی محمود»
علی خلیلی، وصی قانونی زنده‌یاد محمود گلابدره‌ای، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: قرار است خاطرات فرزند زنده‌یاد گلابدره‌ای با نام پیمان قادری گلابدره‌ای نوشته شود. من مسئولیت جمع‌آوری و تدوین این خاطرات را برعهده دارم. اگرچه این خاطرات تنها به پیمان محدود نمی‌شود، اما غالب و محور آنها در ارتباط با رابطه پیمان و پدرش است. 

وی ادامه داد: پیمان در سفر اخیر خود به تهران علاقه خود برای ثبت خاطراتش را اعلام کرده بود. وی دلیل این کار را زدودن باورها و افکار در خصوص پدرش عنوان کرد. وی گفته بود که برای من زجرآور است که برخی از افراد در خصوص پدرم تصور مثبتی ندارند، به همین خاطر این خاطرات را بیان می‌کنم تا این تصور تغییر کند. این خاطرات در اثری به عنوان «زندگی محمود» به چاپ خواهد رسید.

محمود گلابدره‌ای یا همان سیدمحمود قادری گلابدره‌ای در سال 1318 در شمیران تهران در خانواده‌ای سرشناس متولد شد. پدرش سیدرضی گلابدره‌ای از سرشناسان و خوش‌نامان شمیران بود. وی در دوره کودکی از شاگردان جلال آل احمد بود و بعد یکی از دوستان او شد. از گلابدره‌ای آثار متعددی به چاپ رسیده است که از این جمله می‌توان به «لحظه‌های انقلاب» اشاره کرد. این کتاب شاخص‌ترین اثر گلابدره‌ای است که در آن نویسنده به صورت مستند و با دیدی واقع‌گرایانه لحظه‌های مختلف انقلاب را ثبت کرده است. وی در نیمه مرداد ماه سال گذشته دار فانی را وداع گفت.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • تدوین خاطرات گلابدره‌ای در «زندگی محمود»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.