موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سلمان هراتی شاعر سالهای غربت امام و دغدغه های دینی مستضعفان

10 آبان 1392 07:43 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
سلمان هراتی شاعر سالهای غربت امام و دغدغه های دینی مستضعفان
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین بزرگداشت سلمان هراتی شاعر فقید و انقلابی معاصر امروز (پنجشنبه) در شهر تنکابن با حضور جمعی از شاعران و خانواده این شاعر فقید برگزار شد. 

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:

به نام خداوند جان و خرد 

برگ ریزان که فرا می رسد، بی هیچ خویشتنی، یاد شاعران در خاطر زنده می شود.«منوچهری» شاعر صورتگر طبیعت پاییزان را به جامه رنگرزان تشبیه می کند و چه بسیار شاعران دیگر که پاییز را به زیبایی توصیف کرده اند؛ اما پاییز برای ما یادآور خاطره شاعر دیگری است.

اینک دیرگاهی است که در دومین ماه رنگارنگ پاییز، خاطره زیبای آسمانی شدن پرنده سبک بال شعر انقلاب اسلامی، شادروان «سلمان هراتی» را در یادها پاس می داریم.

وی شاعر سال های غربت امام و انقلاب و دغدغه های دینی مستضعفان بود که لحظات ناب عرفان و حماسه را در بیکرانه های افق ادبیات جستجو می کرد. نگاه خویش را به بسیط روزهای نیامده دوخته بود، ولی ناگاه در چنین روزهای حزن انگیز، همه زلالی خویش را به آسمان تقدیم کرد.

اینک در کنار «قیصر امین پور» و «سیدحسن حسینی» و دیگر شاعران بزرگ و کوچک این آب و خاک در جهانی دیگر آرمیده، از سرچشمه شراب ناب ازلی سیراب است.

«سلمان»، مسلمانی از کاروان آرمانخواه انقلاب اسلامی، سحر به دنیا آمده ای صبح اندیش بود که هرچند عمری کوتاه داشت، اما همه همت بلند خویش را صرف پاکی ها و پاک ها کرد و آن گونه به امام انقلاب، دلبستگی داشت که یک مرید پاک باخته به یک مراد به حق پیوسته.

روح سترگش بی قرار انقلاب در وادی موعود بود و چونان دریایی پرگوهر، دلشوره کودکان آینده و نسل های بعد از خود را موج می زد. وی «سلمان» بود و با نفس سلیم از دنیای کوچک ما به جهان لایتناهی عروج کرده است. روحش شاد و روانش آرام.

زنده نگاه داشتن یاد و نام وی کاری است شایسته و تحسین برانگیز.

غنیمت است در این مجال اندک از دست اندرکاران جایزه سلام سلمان و همه شاعرانی که در آیین نکوداشت آن یار سفر کرده تلاش و همت خویش را مصروف داشتند، قدردانی و تشکر کرده، برای خانواده نام آشنای سلمان هراتی آرزوی بهروزی و سعادت نمایم.

علی جنتی 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 


به گزارش ایرنا، جمعی از شاعران و اهل ادب همچون علی داوودی، علی محمد مؤدب، رحیم زریان، علیرضا معینی، اسماعیل آذر، قادر طراوت پور، محمدحسین جعفریان، بابک نیک طلب و شاعرانی از هند، تاجیکستان و افغانستان بر سر مزار سلمان هراتی حضور یافتند و پس از خواندن فاتحه ای برای آن مرحوم، به شعرخوانی پرداختند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سلمان هراتی شاعر سالهای غربت امام و دغدغه های دینی مستضعفان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.