موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

جمع‌آوری مجموعه برگزیده اشعار سپید رضوی در یک کتاب

09 آذر 1392 05:33 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2.17 با 6 رای
جمع‌آوری مجموعه برگزیده اشعار سپید رضوی در یک کتاب

  مجید سعدآبادی شاعر جوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس از انتشار مجموعه آثار سپید رضوی شاعران کشور و چاپ و نشر آن در قالب کتاب مستقل خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت قالب سپید برای انعکاس شاعرانه احساس قلبی شاعران و خلا موجود میان آثار آیینی در این قالب، این حرکت به پیشنهاد و همکاری چند نفر از شاعران مطرح سپید سرای کشور شکل گرفت و  سرانجام با چاپ کتاب به نتیجه رسید.

وی افزود: ایده اولیه این طرح در جمع شاعران حاضر در دومین اردوی آموزشی شعر جوان انقلاب «آفتابگردان‌ها» که توسط موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب در مشهد برگزار شد مطرح شد و به عنوان قدم اول موضوع شعر رضوی انتخاب شد که قطعا فضای معنوی مشهد در این انتخاب موثر بود. 

سعدآبادی درباره ضرورت انتشار چنین مجموعه‌ای اظهار داشت: در سال‌های اخیر مجموعه‌های زیادی با محوریت شعر کلاسیک با موضوع امام رضا(ع) منتشر شده اما امیدواریم انتشار این مجموعه که به اشعار سپید اختصاص دارد، گام موثری در جریان‌سازی و حضور موثر شاعران سپیدسرا در عرصه شعر آیینی باشد. 

برنده جایزه کتاب سال جوان در پاسخ به این سئوال که وجه تمایز این مجموعه با سایر مجموعه‌های شعر چیست گفت: وجه تمایز این مجموعه همراهی اشعار با تحلیل و خوانش و تصویرسازی خواهد بود هر یک از اشعار به صورت مجزا شرح و خوانش خواهند شد و برای هر شعری تصویر سازی مستقلی انجام می‌شود که در کتاب همراه با هر شعر خواهد آمد.

سعدآبادی افزود: آقایان سیداحمد نادمی، سیدعلی اکبر میرجعفری تحلیل و خوانش اشعار را برعهده داشته‌اند و حبیب محمدزاده شاعر و گرافیست جوان تصویرسازی هریک از اشعار را انجام داده است.

گفتنی است انتشارات نهاد عمومی کتابخانه‌ها این کتاب را منتشر کرده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جمع‌آوری مجموعه برگزیده اشعار سپید رضوی در یک کتاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.