موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نامزد دریافت سیزدهمین جایزه ادبی شهید غنی‌پور:

«آواز ابابیل» روایت انحراف از آرمان‌های شهداست

12 آذر 1392 13:00 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 4 رای
«آواز ابابیل» روایت انحراف از آرمان‌های شهداست
کتاب «آواز ابابیل» به عنوان نامزد دریافت سیزدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور در بخش رمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معرفی شده‌است. مجید پورولی کلشتری در این باره گفت: در این اثر به انحراف کشیده شدن مکتب اهل بیت (ع) و آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس را بیان کرده‌ام.

پورولی کلشتری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «آواز ابابیل» داستان زندگی رزمنده‌ای را روایت می‌کند که در عملیات کربلای پنج مجروح می‌شود و در نهایت حافظه‌اش را از دست می‌دهد. او 20 سال پس از پایان جنگ، حافظه‌اش را به دست می‌آورد و به شهرش باز می‌گردد. شهری که وی را مُرده می‌پنداشتند و همرزمانش نیز به نوعی به انحراف از انقلاب اسلامی کشیده‌ شده‌ بودند. 

وی افزود: با توجه به این‌که کتاب «آواز ابابیل» ضمن ارایه رویدادهای انقلابی، به مسایل و تنش‌های سیاسی مطرح در چند سال اخیر کشور نیز می‌پردازد، به هر ناشری برای چاپ آن مراجعه می‌کردم، امتناع می‌کردند تا این‌که در نهایت علی‌محمد مودب، مدیر انتشارات شهرستان ادب پذیرفت  این اثر را به چاپ برساند. 

نامزد دریافت سیزدهمین جایزه ادبی شهید غنی‌پور ادامه داد: این اثر به تنش‌های سیاسی کشور نگاهی کاملاً بی‌طرفانه دارد و به نوعی بیان می‌کند که ما نمی‌توانیم در مشاجرات سیاسی کشور، حزبی را برحق بنامیم بلکه آن‌چه در این مشاجرات مسلم است، مهجور ماندن آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و مکتب اهل بیت(ع) است. 

پورولی کلشتری با بیان این‌که کتاب «آواز ابابیل» با لحن صریح نگارش یافته‌است، افزود: بعضی افراد تصور می‌کنند این اثر اندکی شعارزده است اما من می گویم اصلاً نوشتن داستان سیاسی غیر از این نیست. 

نویسنده کتاب «آواز ابابیل» عنوان کرد: این اثر می‌کوشد بیان کند اکنون که رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس در میان ما نیستند، وظیفه ما چیست تا آرمان‌ها و اهداف آن‌ها به دست فراموشی سپرده نشود؟ 

کتاب «آواز ابابیل» را موسسه فرهنگی شهرستان ادب با شمارگان دو هزار و پانصد نسخه، 200 صفحه به قیمت 45 هزار ریال در قطع رقعی منتشر کرده‌است. این اثر همچنین به عنوان نامزد دریافت ششمین دوره جایزه جلال آل احمد و یازدهمین دوره جایزه قلم زرین معرفی شده‌بود.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «آواز ابابیل» روایت انحراف از آرمان‌های شهداست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.