موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

استفاده تایلندی‌ها از کلمات فارسی!

02 بهمن 1392 10:04 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
استفاده تایلندی‌ها از کلمات فارسی!
"مام راچاوان ادینسن سوکساوات" شامگاه چهارشنبه، 25 دی در همایش توسعه فرهنگی و گردشگری تایلند و ایران در بخش خصوصی اظهار کرد: در قرن 15 و 16 میلادی ایران از قدرت بسیار بالایی در جهان برخوردار بود. با توجه به عبور و مرور زیاد میان دو کشور و با توجه به قدرت ایران، کلمات زیادی از زبان فارسی در تایلندی وجود دارد، مثل کمربند، کلم، پوشاک، گلاب و کاروان که به همین شکل در زبان تایلندی استفاده می‌شود.

وی افزود: باعث افتخار است که امروز بیش از 16 هتل، آژانس و مرکز تفریحی تایلند به معرفی خود پرداختند و این نشان می‌دهد که چه قدر تایلندی‌ها به گردشگران ایرانی علاقه دارند.

سفیر تایلند در ایران خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 100 هزار گردشگر ایرانی از تایلند دیدن می‌کند و انتظار می‌رود در تعطیلات نوروز نیز ایرانیان بیشتری به تایلند سفر کنند و از سواحل و توریسم کشور تایلند بهره‌مند شوند. ماساژ درمانی جزء امکاناتی است که کشور تایلند به گردشگران ارائه می‌دهد، همچنین این کشور یکی از بزرگترین و بهترین آشپزخانه‌های جهان را دارد که غذاهای حلال نیز در آن پخت می‌شود.

راچاوان ادینسن سوکساوات اضافه کرد: سرویس‌های که کشور تایلند به گردشگران ارائه می‌دهد از بهترین سرویس‌های جنوب شرق آسیا است و شعار امسال ما این است "تایلند شگفت‌انگیز شروعی دوباره با مردم" و کشور تایلند منتظر شروعی دوباره با مردم ایران است.

وی تصریح کرد: کشور تایلند از نظر تمدن، فرهنگ و تاریخ با کشور ایران بسیار نزدیک است و این ارتباط بسیار نزدیک به قرن 15 میلادی و دوران صفویه در ایران باز می‌گردد.

سفیر تایلند در ایران ادامه داد: در دوران صفویه شاهان و هیئت‌هایی از این کشور به تایلند می‌آمدند و حتی شهری از تایلند را به دلیل اینکه کشتی‌های بسیاری پهلو می‌گرفت، "ناو" نام نهادند و روابط به گونه‌ای بود که در هر ماه شاه سلطان سلیمان صفوی هیئتی از ایران به تایلند می‌فرستاد و شاه سلسله سیام یعنی سلطان نایار نیز هیئتی به کشور ایران می‌فرستاد.

راچاوان ادینسن سوکساوات افزود: مراسم‌های مذهبی ایرانیان همانند مراسم عاشورا نیز بسیار مورد توجه تایلندی‌ها است و حتی تایلندی‌ها از روی ملودی حزن اندوه عاشورایی در دوران صفوی ملودی ساختند که نماد پرستش خدا در تایلند است.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • استفاده تایلندی‌ها از کلمات فارسی!
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.