موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
کیهان:

«هزار و یک جشن» و دو کتاب دیگر محمودی نورآبادی در نمایشگاه

08 اردیبهشت 1393 23:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
«هزار و یک جشن» و دو کتاب دیگر محمودی نورآبادی در نمایشگاه
رمان «خنده زار» منتخب چهارمين جشنواره داستان انقلاب اثر محمود نورآبادي به نمايشگاه کتاب بيست وهفتم مي آيد .
    به گزارش خبرنگار کيهان، نويسنده کتاب «سر ريزان » موضوع داستان « خنده زار » را انقلابي عنوان کرد و گفت: داستان در روستايي به نام زارستان در استان فارس اتفاق مي افتد. ما در اين رمان مبارزات مردم روستا را با ژاندارم هاي رژيم شاه مي بينيم. همچنين کدخدايي که به نوعي برآمده از اين رژيم شاه است. راوي داستان شخصي به نام عيسي است و از نگاه اين نوجوان است که به روستا و مبارزات آن ها نظر مي کنيم.
    وي افزود: اين داستان به لحاظ زماني ازبهمن 1356 تا بهمن 1357 را در بر مي گيرد .همچنين از اسم کتاب نمي توان، برداشت طنز کرد. داستان پر از آلام و رنج مردم روستاي زارستان است که در پايان يک لبخند جاي غم و اندوه را مي گيرد و خنده زار اتفاق مي افتد که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
    «هزار و يک جشن »رمان ديگر از اين نويسنده است که انتشارات «شهرستان ادب » آن را منتشر کرده است. داستان در روستايي به نام «چشمه سيبي» رخ مي دهد، در بهمن 1329 زماني که محمد رضا پهلوي با ثريا بختياري ازدواج مي کند. خواننده در اين اثر مواجهه مي شود با هزار و يک جشني که در اقصي نقاط کشور به منظور ازدواج آن ها برگزار شد.
   

 محمودي نورآبادي هدف از نوشتن اين رمان را اين گونه بيان کرد: مي خواستم به نسل جوان نشان دهم که شاه اين مملکت چه ريخت و پاشي داشته است. روايت داستان «هزار و يک جشن» يکي از هزاران جشن اين چنيني بود که به مناسبت هاي مختلف در کشور با هزينه هاي زياد و گزاف برگزار شده است.

    همچنين اثر ديگر از اين نويسنده در نمايشگاه بين المللي بيست و هفتم کتاب داستان « شام برفي » است. اين کتاب ماجراي 48 زائر ايراني در تابستان 91 را روايت مي کند که به مدت 159 شبانه روزتوسط گروه تروريستي ارتش آزاد سوريه اسير شدند و توسط انتشارات ملک اعظم مشهد به چاپ مي رسد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «هزار و یک جشن» و دو کتاب دیگر محمودی نورآبادی در نمایشگاه
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.