موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز ششم

17 اردیبهشت 1393 19:45 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
روز ششم
شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.


-ششمین روز نمایشگاه کتاب، روز شلوغ و پرمهمانی برای غرفه‌ی شهرستان ادب بود. در نخستین ساعات نمایشگاه، دکتر اسماعیل امینی، شاعر و پژوهشگر و استاد دانشگاه، میهمان غرفه‌ی27 شدند. این شاعر که مجموعه مقاله‌ی «جلسه‌ی شعر» را در انتشارات شهرستان ادب دارد دقایقی به تورق تازه‌های نشر شهرستان ادب پرداخت. گفتنی است از مجموعه‌ی طنزهای مرحوم سیدحسن حسینی در به کوشش دکتر امینی در نمایشگاه امسال رونمایی شده است.

-علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی و امیرعلی سلیمانی، دو شاعری بودند که پس از دکتر امینی به غرفه‌ی شهرستان ادب آمدند. رجبعلی‌زاده کتاب «باغ در حصار مصائب» را پیش از این به شهرستان ادب سپرده بود و کتاب سلیمانی هم با عنوان «برگ‌ریز» در روزهای آخر نمایشگاه امسال به جمع کتاب‌های غرفه‌ی27 می‌پیوندد.

-زهیر توکلی، شاعر و منتقد ادبی هم پس از شعرخوانی در عصر شعر روزانه‌ی سالن یاس، برای دقایقی میهمان غرفه‌ی27 بود.
 
-اما ظهر روز ششم، بالاخره کتاب جدید طنزهای سعید بیابانکی به غرفه‌ی27 آمد. «سکته‌ی ملیح» عنوان این کتاب بود که با استقبال خوبی هم در روز اول چاپ خودش، روبه‌رو شد. سعید بیابانکی هم پس از باخبر شدن از چاپ کتابش به نمایشگاه آمد. با هماهنگی‌های شهرستان ادب، بیابانکی به برنامه‌ی زنده‌ی رادیو جوان با نام «سبقت آزاد» هم رفت و ضمن گفت‌وگو، به معرفی کتاب و خوانش اشعاری از آن پرداخت.

-نجم‌الدین شریعتی، مجری جوان و آرام برنامه‌های مذهبی صداوسیما هم در روز ششم به غرفه‌ی27 آمد. شریعتی که در اجراهای خود از شعرهای شاعرانی چون محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور استفاده می‌کند، در دقایقی که در غرفه‌ی27 حاضر بود به گفت‌وگو با عرفان‌پور و سعید بیابانکی پرداخت و کتاب‌های «رودخوانی»،«ناخوانده» و «سکته‌ی ملیح» را هم از این غرفه تهیه کرد.

-حسین قرایی، مجری و کارشناس ادبی برنامه‌های صداوسیما از جمله «کتاب‌باز» که این شب‌ها از شبکه‌ی دو پخش می‌شود، آخرین مهمان غرفه‌ی27 در روز ششم بود. قرایی که مسئولیت عصر شعرهای روزانه‌ی نمایشگاه در سالن یاس را نیز به عهده دارد، تازه‌های غرفه‌ی27 را تورق و برای معرفی در برنامه‌های خود تهیه کرد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز ششم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.