موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نویسنده «شاخه های روز»

گفت ‏و گو با حسن کی‏قبادی

17 اردیبهشت 1393 23:41 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
گفت ‏و گو با حسن کی‏قبادی
حسن کیقبادی از هنرمندان سبزواری است که در حوزه داستان و فیلم کوتاه و مستند تا کنون تولیدات بسیاری در سبزوار داشته است. «لبيك در كيلومتر ۶۶۵» اولین تولید مستند و «نورجهان» برگزیده مستند جشنواره بسیج، تازه ترین اثر فیلم مستند وی می باشد. او اولین مجموعه داستانی خود را با نام «۴۲ روز کچل» در سال ۸۹ به چاپ رسانده و تازه ترین رمان وی با نام «شاخه های روز» توسط انتشارات شهرستان ادب به تازگی روانه بازار شده است. این گفتگو به بهانه انتشار جدیدترین اثر این هنرمند سبزواری با اوست.

- موضوع اصلی کتاب «شاخه های روز» را بیان کنید؟


«شاخه های روز» رمانی در موضوع انقلاب سبزوار می باشد که به تازگی منتشر و روانه بازار شده است. این کتاب اولین رمان بومی سبزوار است که به مساله انقلاب سبزوار پرداخته و بعضی از وقایع انقلاب سبزوار را بیان کرده است.

- قصه این رمان چیست؟

رمان در دو زمان روایت می شود؛ زمان حال و زمان انقلاب. راوی زمان حال، جوان بیست و دو ساله ای است که از اول عمر تا به حال، با مادر و برادرش زندگی می کرده است. برادرش برای تحصیل به خارج از کشور رفته و حالا یک ماهی است که پاکتی حاوی چند برگ کاغذ، توسط دختری ناشناس به مادرش رسیده و روند طبیعی زندگی آنها را به هم ریخته است. مادر عازم سفر حج است و راوی این کاغذها را با سختی زیاد پیدا می کند تا پی ببرد چرا مادرش با خواندن این نوشته ها، اینگونه آشفته و به هم ریخته شده است. رمان در طول سفر مادر در حج، با گریز به مطالبی که در کاغذها نوشته شده ادامه پیدا می کند. مطالب این کاغذها با محوریت انقلاب سبزوار و قهرمانی شخصی به اسم گودرز دنبال می شود. در نهایت پس از رفت و آمد در زمان حال و گذشته، ما رابطه ی این کاغذها با مادر و دیگر شخصیت ها و ماجراها را متوجه می شویم.


- علت نام گزاری «شاخه های روز» برای این رمان را ذکر کنید؟

علت نام گزاری «شاخه های روز» برای این رمان این است که اگر ما انقلاب را به روز و روز را به درخت تعبیر کنیم، این درخت یک سری شاخه ها دارد که شاخه هایش را در این رمان می بینیم.

- کدام انتشارات وظیفه نشر این کتاب را برعهده داشته است؟

انتشارات «شهرستان ادب» که یکی از ناشران برجسته کشور می باشد این کتاب را منتشر کرده است. «شهرستان ادب» در حوزه تخصصی ادبیات فعالیت می کند و بیشتر سعی دارد که شاعران و نویسندگان جوان را حمایت و طیف هم فکر و هم راستای انقلاب و ادبیات ارزشی را دور هم جمع کند. هم اکنون این رمان در نمایشگاه تهران و در غرفه شهرستان ادب موجود است.

- با توجه به بومی بودن این کتاب برنامه ای برای توزیع آن در سبزوار دارید؟

کتاب به زودی به سبزوار خواهد رسید. این کتاب چون در سبزوار خاص می باشد می توان با رونمایی، نمایشگاه و تبلیغات، بیشتر همشهری هایمان را با این کتاب آشنا کنیم. امیدوارم به واسطه ویژگی های خاص کتاب که اثری بومی و اختصاصا مربوط به انقلاب سبزوار است با حمایت و همدلی مسئولین و مردم مواجه شود.    

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گفت ‏و گو با حسن کی‏قبادی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.