موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز هفتم

18 اردیبهشت 1393 14:15 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
روز هفتم

شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید. 

-هفتمین روز نمایشگاه کتاب در حالی آغاز شد که برای پرفروش‌ترین کتاب غرفه‌ی27، یعنی مجموعه شعر «رودخوانی» اثر محمدمهدی سیار که برای چاپ دوم به چاپخانه رفته است در برنامه‌ی روزانه‌ی شعرخوانی سالن یاس نمایشگاه، ویژه‌برنامه‌‌ی رونمایی از چاپ دوم  برگزار شد.

-مصطفی علی‌پور، شاعر، محقق، استاد دانشگاه و هم‌چنین استاد دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها، از مهمانان غرفه‌ی شهرستان ادب در روز هفتم بود. این شاعر دقایقی به تورق تازه‌های نشر شهرستان ادب پرداخت.

-حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری، فعال فرهنگی و مدیر موسسه‌ی فرهنگی سرچشمه نیز یکی از میهمانان غرفه‌ی27 بود. حاج‌آقا زائری که به تازگی از سفر به سوریه بازگشته‌است به بازدید از کتاب‌های موسسه پرداخت؛ میلاد عرفان‌پور هم یک نسخه از «ناخوانده»اش را تقدیم حاج‌آقا کرد.

-چهره‌ی آشنای دیگر روز هفتم غرفه‌ی بیست‌وهفتم، تاریخ‌دان و پژوهشگر برجسته، دکتر محمدحسین رجبی دوانی بود. دکتر دوانی که علاقه‌ای هم به ادبیات دارد برای دقایقی به بررسی اجمالی آثار انتشارات شهرستان ادب پرداخت.

-اما در روز هفتم، بالاخره طلسم کتاب‌های «صبح زود» اثر سیدعلی لواسانی، «به زبان مادری» سروده‌ی اصغر شیری و «این بار به نام عشق» شکست. لازم به ذکر است «این بار به نام عشق» گزیده‌ای از اشعار شاعران دوره‌ی اول آفتابگردان‌هاست. گزیده‌ای هم از اشعار شاعران دور دوم با نام «یک دشت دویدن» در دست چاپ است.

-دوست داشتنی‌ترین مهمان روز هفتم غرفه‌ی بیست‌وهفتم، یوسفعلی میرشکاک بود. استاد میرشکاک که برای سخنرانی به نمایشگاه کتاب آمده بود، دقایقی را در غرفه‌ی شهرستان ادب، به بازدید از چاپ‌شده‌ها و گفت‌وگو پرداختند. گفتنی است مقدمه‌ی کتاب «عید خون» را که کاری‌است از انتشارات شهرستان ادب در بزرگداشت شهید آوینی، یوسفعلی میرشکاک نوشته‌است.

-مصطفی رحماندوست، شاعر کودک و نوجوان که از او شعرهای بسیاری در کتاب‌های درسی هم چاپ شده‌است، هم‌زمان با میرشکاک به غرفه‌ی27 آمد. این دو شاعر پس از دیده‌بوسی به بازدید از چاپ‌شده‌های غرفه‌ی27 پرداختند.

-گروهی از برنامه‌سازان تلویزیونی نیز، برای پوشش تصویری و ساخت یک مستند کوتاه از نمایشگاه، به غرفه‌ی شهرستان ادب آمدند و با مسئولین دفتر نشر گفت‌وگو کردند.

-از دیگر مهمانان روز هفتم غرفه‌ی27 می‌توان به استاد محمد سهرابی‌نژاد، سید احمد نادمی، محمد رودگر، سیدحسین موسوی‌نیا، مجید اسطیری، علی‌اصغر عزتی‌پاک و حسنا محمدزاده اشاره کرد.

-در روزهای پایانی نمایشگاه، با کتاب‌های تازه‏تر منتظرتان هستیم. راهروی20 غرفه‌ی27.

 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز هفتم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.