موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز هشتم

18 اردیبهشت 1393 21:01 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
روز هشتم
شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.


-هرچه نمایشگاه به ایستگاه‌های پایانی خود نزدیک‌تر می‌شود، جمعیت مشتاق بیش‌تری هم پا به نمایشگاه می‌گذارند. روز هشتم، شلوغ‌ترین روز نمایشگاه کتاب بود. غرفه‌ی شهرستان ادب هم، روز شلوغ و پرمشتری و پرمهمانی را گذراند.

-«غروب پابه‌ماه» از کبری موسوی قهفرخی، «عاشقانه‌های پسر نوح» از علی‌محمد مودب و «دانشگاه‌نامه» از عباس احمدی، کتاب‌هایی بودند که در روز هشتم نمایشگاه خودشان را به غرفه‌ی بیست‌وهفتم رساندند. عاشقانه‌های پسر نوح، که ده سال پیش از این توسط انتشاراتی دیگر منتشر شده بود و سال‌ها به دلایل نامعلومی تجدید چاپ نشده‌بود؛ با تلاش‌های انتشارات شهرستان ادب پس از ده سال در نمایشگاه امسال دوباره در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

-عباس احمدی، شاعر و محقق و طنزپرداز، یکی از مهمانان روز هشتم غرفه‌ی شهرستان ادب بود. احمدی که کتاب جدیدش هم‌زمان با خودش به غرفه‌ی27 آمد، برای مدت طولانی به گفت‌وگو با مخاطبان و امضا کردن کتاب‌هایش پرداخت. لازم‌به‌ذکر است این طنزپرداز، از برگزیده‌های برنامه‌ی پرمخاطب «قندپهلو» نیز هست.

-سعید بیابانکی هم یکی از مهمانان روز هشتم بود. بیابانکی ضمن گفت‌وگو با احمدی، در جلسه‌ی رونمایی از کتاب جدیدش «سکته‌ی ملیح» در سالن یاس نمایشگاه کتاب، شرکت کرد.

-علی‌اصغر شیری، شاعر زنجانی که نخستین مجموعه‌ی شعرش با نام «به زبان مادری» توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده‌است نیز از مهمانان غرفه‌ی27 در روز هشتم بود.

-اما اتفاق مهم روز هشتم، برگزاری حلقه‌ی شعر هفتگی موسسه‌ی شهرستان ادب (آفتابگردان‌ها) در نمایشگاه بود. این حلقه‌ی شعر که با استقبال خوب علاقه‌مندان روبرو شد، در مکان گردهمایی‌های سالن یاس برگزار شد و شاعرانی چون محمدحسین نعمتی، میلاد عرفان‌پور، علی داوودی، محمدسرور رجایی، علیرضا رجبعلی‌زاده، امیرعلی‌سلیمانی، پیمان طالبی، سید علیرضا شفیعی، محمدرضا طهماسبی، علی‌محمد مودب، علی‌اصغر شیری و بسیاری از شاعران جوان در این برنامه به شعرخوانی پرداختند. گزارش مشروح این برنامه را در بخش دیگری تقدیم‌تان می‌کنیم.

-مهمان ویژه‌ی روز هشتم غرفه‌ی27، مدیر حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی و انتشارات سوره‌‌ی مهر، محسن مومنی شریف بود. مومنی که پس از شرکت در حلقه‌ی آفتابگردان‌ها به غرفه‌ی شهرستان ادب آمد، به تورق کتاب‌های این انتشارات پرداخت و به علی‌محمد مودب، مدیرعامل موسسه‌ی شهرستان ادب بابت آثار این موسسه در حوزه‌ی انقلاب اسلامی تبریک گفت. ضمنا تعدادی از کتاب‌های انتشارات شهرستان ادب، به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز هشتم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.