موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز نهم

20 اردیبهشت 1393 18:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
روز نهم
شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.


 -پنج‌شنبه‌ی دوم نمایشگاه، به علت حضور علاقه‌مندان از شهرستان‌های مختلف، روز شلوغی را پشت سر گذاشت. غرفه‌ی بیست‌وهفتم هم در روز نهم، محل رجوع بسیاری از مخاطبان و اعضای شهرستانی دوره‌های آفتاب‌گردان‌ها بود.


-در نخستین ساعات روز نهم نمایشگاه، دو نویسنده‌ی شهرستانی آثار غرفه‌ی۲۷ میهمان این غرفه بودند. سیدحسن حسینی ارسنجانی که کتاب «زغال سرخ» را در انتشارات شهرستان ادب دارد و محمد محمودی نورآبادی که با کتاب «هزار و یک جشن» به نمایشگاه آمده‌است. این دو نویسنده که به اتفاق هم از استان فارس برای حضور در غرفه‌ی شهرستان ادب به تهران سفر کرده‌بودند برای دقایقی ضمن ملاحظه‌ی آثار خود، به تورق دیگر کتاب‌های غرفه‌ی۲۷ هم پرداختند. پیش از این کتاب «زندانی کوچک» هم از آقای ارسنجانی به همت انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده‌بود.

-بانوان اهل ادبیات هم، در روز نهم، استقبال خوبی از غرفه‌ی۲۷ کردند. سرکار خانم زهره عارفی که کتاب «روی موج چهارده» را در انتشارات شهرستان ادب دارند، و بانوان شاعری چون خانم نانیزاد، خانم یوسفی، خانم عسگری و بسیاری دیگر ضمن بازدید از غرفه‌ی۲۷، از آثار تازه‌ی شهرستان ادب هم دیدن کردند.

-غرفه‌ی۲۷، در روز نهم از جنوب غربی کشور و از استان خوزستان هم مهمانانی داشت. مرتضی حیدری آل‌کثیر، حجت الاسلام سیدمحمدمهدی شفیعی و علیرضا شفیعی که از شاعران جوان استان خوزستان هستند و در دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی هم عضویت دارند، در روز نهم به غرفه‌ی شهرستان ادب آمدند. گفتنی‌ است شعبه‌ی استان خوزستان حلقه‌ی آفتابگردان‌ها، با همت این دوستان در شهر اهواز در حال برگزاری است.

-بالاخره نسخه‌ی اول لوح فشرده‌ی صوتی «شاعر شنیدنی است» که مجموعه‌ای از شعرخوانی‌های شاعران است به نمایشگاه کتاب رسید. این لوح فشرده که به صورت رایگان و به عنوان هدیه در اختیار بازدیدکنندگان غرفه‌ی۲۷ قرار می‌گیرد، مجموعه‌ی شعرخوانی ده شاعر نام‌دار است که به همت موسسه‌ی شهرستان ادب جمع‌آوری شده‌است. از میان این شعرا، عباس چشامی، شاعر خراسانی هم در روز نهم به نمایشگاه آمد و از غرفه‌ی انتشارات شهرستان ادب بازدید کرد.

-آخرین کتابی که خودش را به ایستگاه بیست‌وهفتم نمایشگاه کتاب رساند، رمان «شاخه‌های روز» اثر حسن کی‌قبادی بود که روز نهم به نمایشگاه رسید.

 متاسفانه آثاری مثل «دیوان بیدل»، «برگ‌ریز» و «یک دشت دویدن» به دلیل ناهماهنگی در چاپ‌خانه‌ها و علیرغم قول مساعدشان برای رسیدن به نمایشگاه نرسیدند.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز نهم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.