موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
همراه با رونمایی از کتاب «دانشگاه‎نامه»

«سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد

10 خرداد 1393 16:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.8 با 5 رای
«سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد

شهرستان ادب: «سه‎شنبه‎شعر» شهرستان ادب  همزمان با عید مبعث و همراه با رونمایی از کتابِ «دانسگاه‎نامه» در اراک افتتاح شد. متن زیر گزارش یکی از اعضا از این جلسه صمیمانه است.

سه شنبه شعر شهرستان ادب اراک


 در هوای دلچسب عصرگاهی اراک، حیاط شاعرانه‎ی کافه‎کتاب پرچین، میزبان شعر بود . اراک سه شنبه ٦ خرداد میزبان شهرستان ادب بود، میزبان میهمانانی که رهاورد با خود شعر آورده بودند. شهر ما پنجمین شهر کشور است که به همت موسسه‎ی عزیز شهرستان ادب شاعر پرور و مهد شعرای جوان انقلاب استان مرکزی است.

به اتفاق اعضا، جلسه را «سه‎شنبه شعر» نام نهادیم و آن گونه که از نامش پیداست قرار است سه شنبه‎ها شاعر شنیدنی‎تر باشد.

یک دکتر عباس احمدی هم داریم. همان استادی که وجودش سرو سامان جلسه است. خودش با همان طنازی مخصوصش می‎گوید شعر از زمان هجرت او به اراک آمد و البته بی راه هم نیست.  وجود ایشان در جلسات حتی پیش از برگزاری سه شنبه شعر، به شعر، متعهد و دلگرممان کرده است.

کافه کتاب کوچک پرچین همان جایی است که میزبان سه شنبه‎های شاعرانه‎ی ماست .با آنکه کوچک است اما دل های بزرگ لبریز از شعر دارد. پاتوق هنرمندان استان است و خلوت شلوغی دارد.

انجمن سه شنبه شعر اراک عباس احمدی ناصر فیض



سه شنبه ششم خرداد مصادف با بعثت رسول اکرم(ص) «سه‎شنبه‎شعر» ما با حضور عزیزانی چون استاد ناصر فیض، سید وحید سمنانی، محمد حسین نعمتی و میلاد عرفان پور که همه از چهره‎های آشنای شهرستان ادب و از برجسته‎های شعر کشور هستند افتتاح شد. آقای عرفانپور مدیر دفتر شعر موسسه و آقای نعمتی مدیر روابط عمومی برای شاعران و شعر دوستان اراکی مختصری از موسسه و فعالیت‎هایش و دوره‎های آفتابگردان ها و عضوگیری دوره توضیح دادند. رباعی های میلاد عرفانپور نیز توانست زبان دوستان شاعر و حاضرین را بگشاید که اشعار را با ایشان زمزمه کنند. غزل‎های وحید سمنانی و محمد حسین نعمتی هم که قند مکرر است.

«دانشگاه‎نامه» که معرف حضور هست؟

می‎خواهیم امروز از این اثر رونمایی کنیم. «دانشگاه‎نامه» است و دانشگاه و دانشجو و طنازی «بنده‎ی کمترین عباس احمدی» که تواضع ایشان ستودنی است. آقای احمدی از اشعار کتاب برای ما خواند، مختصری اثر تازه منتشر شده خود را معرفی کرد و تمایل همه را مضاعف تا جلدی از این اثر را تهیه نمایند.

 

ناصر فیض سه شنبه شعر شهرستان ادب اراک



ناصر فیض است و فیض بوک و فیوضات شاعرانه. هرجا که بحث طنز است اگر جای ناصر فیض خالی باشد انگاری بزم شعرا کامل نیست . استاد فیض بعد از شعرخوانی بسیار جذابشان چند دقیقه‎ای در مورد شعر طنز و دشواری این عرصه برای شاعران توضیح دادند و شعر های کتاب دانشگاه‎نامه را از نظر غنای محتوای انتقادی در عین رعایت مبانی طنز تحسین کردند. سپس کتاب «دانشگاه‎نامه» در صندوق میوه بسته بندی شده‎ای رونمایی شد در حالی که جوجه اردک زیبایی نیز در صندوق قرارداشت که همه را غافلگیر کرد.

قسمت جالب برنامه رونمایی از شاعران و دوستان قدیم بود که مدت‎هاست نامشان هست اما نشانی از رسم شاعرانگیشان نبود. شعر خواندیم. شعر خواندند و با زبان شعر از احوالات هم مطلع شدیم.

افتتاحیه سه شنبه شعر شهرستان ادب در اراک به مراسمی ماندگار و دوست داشتنی تبدیل شد. امیدوار شدیم پایگاه شعر شهرستان ادب در اراک بتواند روزبه روز امید و نشاط ادبی را در اراک تقویت کند و این چشم اندار بی‎شک دور از دسترس نخواهد بود.
 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد
  • «سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد
  • «سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد
  • «سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد
  • «سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد
  • «سه‏‎شنبه شعر» شهرستان ادب در اراک افتتاح شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.