موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در همایش «امام خمینی تقدیر تاریخی عصر»

میرشکاک: امام خمینی پس از فردوسی بزرگترین حقیقت ادب و فرهنگ ماست

12 خرداد 1393 06:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
میرشکاک: امام خمینی پس از فردوسی بزرگترین حقیقت ادب و فرهنگ ماست

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، همایش «امام خمینی تقدیر تاریخی عصر» عصر امروز (11 خرداد) با حضور سید عباس نبوی، یوسفعلی میرشکاک، شاعر و نویسنده، در حوزه هنری تهران برگزار شد.

یوسفعلی میرشکاک دراین همایش عنوان کرد: اینکه مردم چه می‌گویند درباره من، برایم مهم نیست باید دید خدا چطور درباره ما قضاوت می‌کند امام راحل در نظر من پس از فردوسی بزرگترین حقیقت ادب و فرهنگ ما است با این تفاوت که فردوسی فنداسیون آیین شهریاری را ریخته است «پی افکندم از نظم کاخی بلند/که از باد و باران نشاید گزند».

وی با اشاره به اینکه اگر امروز دراین سالن برای یکی از هنرپیشه‌ها برنامه‌ای برگزار می‌شد صد نفر فقط سرپا ایستاده بودند اما اکنون سالن خالی است توضیح داد: امام راحل انقلاب نکرد برای میلیون‌ها نفر بلکه برای ایزدیان و آسمانیان انقلاب کرد برای بدر بردن کسانی که اهل انتظار و واماندگی بودند و نه آنها که طمع پول و مال داشتند!

میرشکاک با بیان اینکه به حمدالله زمان را هم گم کرده و تنها خاطرش می‌آید که چندی پیش در سالروز آزادسازی خرمشهر عده‌ای تعریف می‌کردند که چطور خرمشهر آزاد شد و خدا را شکر کرد که امام گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و نمی‌تواند آن را کسی به خودش نسبت دهد!

وی با تأکید بر اینکه امام راحل حقیقتاً به گونه اساطیر بود و نسل ما و انقلاب و جنگ او را «آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری» توصیف کرد، اظهار داشت:‌ آنها که اهل حقیقت نبودند را امام واداشت تا دکان‌هایشان را تعطیل کنند زمانی که از پله هواپیما پایین می‌آمد پیر ما گفت که از امروز دیگر دکان و دستگاه‌ها تمام شد امامتان آمد ایشان مطلع ظهور هستند.

میرشکاک با بیان اینکه منتظر اخلاق از دوری وری‌های امام راحل نباشید بلکه شما کار خودتان را انجام دهید، توضیح داد: روح الله اسم قالب در جهان است اکنون دانشگاه آزاد اسلامی جوری مفهوم سازی کرده که قالب و غالب در آن مشخص نیست! باید برویم خواهش کنیم کسی به این واژه‌ها دست نبرد!

وی در ادامه افزود: آنچه که از امام راحل باقی ماند درست مثل میراث آقا رسول الله (ص) است البته قیاس نمی‌کنم اما 10 سال امام راحل و 23 سال آقا رسول الله (ص) زندگی‌شان شباهت زیادی به هم دارد. امام راحل معلم ولایت و حقیقت بود و استاد نبوی اشاره کردند که صحبت امام تبلیغاتی نبود و کلامشان ربانی بود.

وی با اشاره به اینکه زمانیکه امام راحل جمهوری را کنار اسلامی قرار داد آیا اهل فلسفه نبود و ملاصدرا و شیخ سهروردی و ادبیات جهان را نمی‌شناخت؟ پاسخ داد: امام می‌دانست که این دو واژه دو پدیده هستند که هر یک دیگری را نقض می‌کند. البته ما خودمان هم آن اوایل نمی‌خواستیم این را بپذیریم! امام راحل در دوره نزاع با چهل ـ پنجاه نیروی معارض درگیر بود غرب که دید کاری از پیش نبرده صدام حسین را علم کرد و به جان این سرزمین انداخت و خودش با خیال راحت به پشتی‌اش تکیه زد اینها همه در مکتب ابلیس بودند اما اولین واکنش امام این بود که «یک دزدی آمده سنگی انداخته ....» خود کاخ سفید از این تعبیر مانده بود که یعنی چی؟

وی در ادامه افزود: اگر افق ما همینجاست با گذراندن مسائلی چون فتنه 88 و ... ناموفق هستیم اما افق امام  همان افق امام معصوم و افق آقا رسول الله بود. او اگر اهل دنیا بود رضایت نمی‌داد که احمدش رئیس جمهور نشود ابتدا بنی صدر از او چنین درخواستی کرد و سپس آقای رجایی اما امام دنبال قدرت در خاندانش نبود.

میرشکاک در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت اگر افقمان مادی باشد باختیم اما باید افق رسول الله (ص) را برای پیروزی مادی و معنوی دنبال کنیم.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • میرشکاک: امام خمینی پس از فردوسی بزرگترین حقیقت ادب و فرهنگ ماست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.