موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

نگاهی به کتاب‌های پرفروش کشور در هفته گذشته

14 خرداد 1393 01:04 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نگاهی به کتاب‌های پرفروش کشور در هفته گذشته

گروه فرهنگی - رجانیوز: هفته اول خرداد، هفته آخر فراغت بهاری خیلی از نوجوان‌ها و جوان‌هاست. دانش آموزان و دانشجویان کم‌کم وارد فضای امتحان‌ها می‌شوند و تا چند هفته دور همه چیز الا درس خواندن را خط می‌کشند. حالا ما سراغ دو کتابفروشی تهرانی و دو کتابفروشی از مشهد و بوشهر رفته‌ایم در ترازوی نشر این هفته، ببینیم در هفته اول خرداد کدام کتابها بیشتر فروخته‌اند

 

 

«نفر پانزدهم» در رتبه اول

ترنجستان سروش: تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل فلسطین و ابوریحان 02166493620

در این فروشگاه «نفر پانزدهم» جهانگیر خسروشاهی از عصر داستان پرفروش ترین کتاب هفته بوده است. «نفرپانزدهم» مجموعه‌ای است از سه داستان رویای داغ، صخره‌ها و پروانه‌ها و نفر پانزدهم است  که درگیر‌ی‌های منطقه کردستان در ابتدای انقلاب را روایت می کند.

«چمران مظلوم بود» انتشارات یازهرا دومین کتاب پرفروش ترنجستان است. که شاید این اقبال به کتاب های شهید چمران بی ارتباط با فیلم «چ» ابراهیم حاتمی کیا نباشد.

کتاب شعر حامد عسگری هم با عنوان «سرمه ای» از نشر ایماژ در پله سوم ایستاد.

«این وصیت نامه ها» انتشارات یازهرا، کتاب «خانواده» که بیانات مقام معظم رهبری درباره خانواده است  و «انسان 250 ساله» از انتشارات صهبا هم از دیگر پرفروش ها بوده اند.

«چهل نامه کوتاه به همسرم» نادر ابراهیمی و «سنگ سلام» بایرامی که عنوان زیباترین کتاب جهان در سال 2014 را هم کسب کرده بود در آخر لیست ترنجستان هستند. بایرامی درباره کتابش می گوید: «سنگ سلام» ، ادای احترامی است به سنت، مذهب، محیط زیست و همچنین انتقادی است به ندانم کاری های انسان، همویی که خیال می کند دارد می سازد، اما با شواهد متعدد می فهمیم که دارد ویران می کند.

 

 

شعرها به احترام امام موسی صدر می‌ایستند

کتاب آفتاب مشهد: مشهد، چهارراه شهدا، روبروی شیرازی14، پاساژرحیم پور، 05112222204

 

در کتاب آفتاب مشهد اوضاع کمی فرق می کند. پرفروش ترین کتاب این فروشگاه «هفت روایت خصوصی» از زندگی امام موسی صدر بوده است. حبیبه جعفریان نویسنده این کتاب، کتاب را در یک جمله معرفی کرده است: در این کتاب زندگی خانوادگی امام موسی صدر و شیوه سلوک او در زندگی شخصی‌اش، بیان شده است. این کتاب را انتشارات سپیده باوران چاپ کرده است.

«رودخوانی» کتاب شعر تازه محمدمهدی سیار است که آقا درباره این کتاب گفته است:«کولاک کرده ای آقای سیار!». البته قیمت کتاب به خاطر نوع طراحی جلدش کمی گران است.

«دغدغه های فرهنگی» هم در سال فرهنگ و اقتصاد همچان جزء پرفروش هاست. «خانواده» مقام معظم رهبری در مشهد هم مخاطبان زیادی دارد.

«سکته ملیح» اثر تازه سعید بیابانکی که مجموعه شعر طنز است هم این روزها بازار کتاب را گرم کرده است.

«اخبات» استاد صفائی حایری هم  که متن ویرایش شدۀ سه سخن‌رانی در شب‌های مبارک قدر سال1370 است، از پرفروش های کتاب آفتاب بوده است. «اخبات» بیان‌گر مرحله‌ای از مراحل رویش و فلاح انسان است که پس از «اسلام»، «ایمان»، «تقوا» و «احسان» قرار می‌گیرد.

«حق السکوت»  کتاب دیگری از محمدمهدی سیار، «اقلیت» فاضل نظری، «جشن فراموشی ها» میلاد عرفان پور سه کتاب شعر دیگری هستند که در کتاب آفتاب پرمخاطب بوده اند.

«حجاب بی حجاب» هم نگاهی اجتماعی-فرهنگی به مسئله حجاب است این روزها به جمع پرفروش ها اضافه شده. مخصوصا که «حجاب با حجاب» هم از همین نویسنده امسال توسط انتشارات آرما به چاپ رسیده است.

 

رقابت در طبقه منفی سه

کتابستان تهران: میدان شهدا، متروی ایستگاه شهدا، 02133350072

 

«رودخوانی» در کتابستان در صدر پرفروش هاست. «چی شد چادری شدم؟!» که مجموعه ای از خاطرات یک انتخاب خوب، یعنی چادری شدن دوباره به جمع پرفروش ها کتابستان اضافه شده. «جناب عشق» که خاطرات، بیانات و توصیه های آیت الله بهجت است همراه با عکس هایی زیبایی سومین کتاب پرفروش کتابستان بوده است.

«رساله آموزشی» مقام معظم رهبری، «بروید باهم بسازید» و «انسان 250 ساله» از دیگر پرفروش ها هستند.

«ناخوانده» مجموعه رباعی های میلادعرفان پور که امسال به همت انتشارات شهرستان ادب در قالبی زیبا وارد بازار شده است از جمله کتاب های پرفروش در حوزه شعر بوده است. «سکته ملیح» در کتابستان هم پرفروش بوده است.

«از یاد رفته» هم مجموعه خاطراتی درباره امر به معروف و نهی از منکر است که با دو مقدمه پربار از آیت الله جاودان و حجت الاسلام و المسلمین پناهیان همراه شده است. این کتاب می تواند قدم کوچکی در احیای این واجب فراموش شده باشد. این کتاب هم نظر مخاطبان این فروشگاه را جلب کرده است.

«نامیرا» هم رمان فوق العاده ای از تردید ها و یقین های کوفیان در یاری سیدالشهداست، جریان های مختلفی که می شود در جامعه امروزمان هم آنها را ببینیم. نامیرا به قلم صادق کرمیار توسط انتشارات نیستان چاپ شده است و در لیست پرفروش های کتابستان به چشم می خورد.

آخرین کتاب هم «تکرار یک تنهایی» است. این کتاب در برگیرنده 26 یادداشت از دوستان و نزدیکان شهید آوینی است که مستند مصاحبه و همکلامی با مجاوران و آشنایان سید مرتضی آوینی است.محمد علی صمدی گردآورنده کتاب، در برخی از آنها حضور داشته و در برخی نقشی نداشته است و تنها از منابعی دیگر گزیده یا تلخیص کرده است.

 

«یک سبد گل محمدی» هدیه‌ای در هوای داغ جنوب

کتابسرای باران: بوشهر، خ امام خمینی، جنب حوزه علمیه امام خمینی روبروی داروخانه 22 بهمن

 

«یک سبد گل محمدی» پرفروش ترین کتاب کتابسرای باران، خاطرات مقام معظم رهبری در روایت هایی کوتاه و دلنشین است. این کتاب را کتاب دانشجویی چاپ کرده است.

«نامیرا» هم دومین کتاب پرفروش این کتابفروشی است. «بهترین نماز در بیان رهبری» هم که کتاب جمع و جوری است در این هفته خوب فروخته است.

«رفاقت به سبک تانک» داوود امیریان که داستانی جنگی در قالب طنز است و «جریان شناسی فکری ایران معاصر» نوشته حجت الاسلام خسروپناه دو کتاب دیگر از پرفروش های کتابسرای باران بودند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نگاهی به کتاب‌های پرفروش کشور در هفته گذشته
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.