موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

شاعر هندی: شیعیان هندوستان در آرزوی زیارت مرقد امام خمینی(ره) هستند

15 خرداد 1393 04:54 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
شاعر هندی: شیعیان هندوستان در آرزوی زیارت مرقد امام خمینی(ره) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت سید الشهدا(ع) و سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شب شعری با عنوان «امام آینه عدالت» با همکاری انجمن بین المللی دیدبان عدالت و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد. در این مراسم که دوشنبه شب 12 خرداد با حضور تعدادی از  شاعران و علاقه‌مندان به آثار ادبی در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد شاعران به قرائت شعرهایی با مضمون امام، عدالت، ایران و ... پرداختند.

 

 

 

شعرخوانی شاعران بین المللی فارسی زبان از کشورهای هند تاجیکستان و افغانستان و هنرمندان معاصر و برجسته کشور نظیر علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، سیدحبیب حبیب‌پور، مصطفی محدثی خراسانی، میلاد عرفان‌پور، سعید بیابانکی، عزیز مهدی(هند)، رستم عجمی (تاجیکستان)، سرور رجایی(افغانستان) بخش اصلی این محفل ادبی بود. در بخشی از این مراسم شعرای حاضر، با بیان خاطرات خود در مورد امام و یادآوری عظمت ایشان، برگزاری چنین محفلی به نام امام را بسیار با اهمیت برشمردند و تداوم چنین برنامه‌هایی را الزامی دانستند.

 

 

 

عزیز مهدی شاعر اهل هندوستان در جریان شعر خوانی خود گفت: در هندوستان، شیعیان تنها یک آرزو دارند که بیایند ایران و حرم حضرت رضا (ع) در مشهد و حرم امام خمینی (ره) در تهران را زیارت کنند. وی شعر خویش را برای حضار قرائت کرد.

سرور رجایی از شعرای افغان، به نقل خاطره‌ای از امام خمینی (ره) اشاره نمود: وقتی حضرت امام خمینی (ره) دار فانی را وداع گفت، توانستم فیلمی از مراسم تدفین و عزاداری ایشان بدست آورم. در بخش مرکزی افغانستان که منطقه‌ای کوهستانی و صعب العبور است، مردم برای اینکه این فیلم را ببینند با مشقت فراوان و با پای پیاده کیلومترها می‌آمدندتا این برنامه را تماشا کنند و ور در حین تماشای این فیلم اشک می‌ریختند.

 

 

 

در حاشیه این گردهمایی مدیرعامل و کارشناسان انجمن بین المللی دیدبان عدالت به تبیین اهداف و اقدامات انجمن پرداختند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شاعر هندی: شیعیان هندوستان در آرزوی زیارت مرقد امام خمینی(ره) هستند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.