موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور امام جمعه شهر کرد و شاعران مطرح کشور و استان در انجمن ادبی «چکاد»

رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی

24 خرداد 1393 16:50 | 2 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.5 با 10 رای
رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی

شهرستان ادب: انجمن ادبی چکاد (انجمن استانی شهرستان ادب در شهر کرد)  در روز جمعه ٢٣ خرداد ماه به بهانه آغاز فعالیت پاتوق کتاب شهرکرد، شاهد رونمایی  از آخرین اثر کبری موسوی قهفرخی با عنوان «غروب پا به ماه»  بود که به تازگی و توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

در این جلسه پس از قرائت قرآن توسط آقای سعید صادقی، ابوالفضل هادی پور- مجری- در جایگاه قرار گرفت و از مدیر مرکز فرهنگی کوله‎بار دعوت کرد تا با حضور در جایگاه به میهمانان برنامه خیر مقدم عرض کند.

 

 

انجمن چکاد 


سید سراج‎الدین جزائری بعد از تبریک فرا رسیدن زادروز میلاد حضرت حجت(عج) و خیر مقدم به خدمت میهمانمان جلسه ، جلسه امروز را برنامه ای برای تجلیل از فرهنگ و ادب استان چهارمحال و بختیاری بر شمرد. ایشان ضمن تبریک به سرکار خانم موسوی بخاطر خلق اثر زیبا و خواندنی «غروب پا به ماه» و نیز افتخار آفرینی ایشان در جشنواره بین المللی شعر فجر، ابراز امیدواری کرد شاهد جلسات بیشتری از این دست برای همه شاعران استان چهارمحال و بختیاری باشیم .

خبر دیگر جزائری برای میهمانان راه اندازی مجتمع فرهنگی پاتوق در اصلی‎ترین و مرکزی‎ترین نقطه شهر برای ایجاد بستری جهت رشد و بالندگی فرهنگ و ادب استان بود .وی همچنین از راه‎اندازی و تجهیز قریب‎الوقوع دبیرخانه دایمی انجمن ادبی چکاد به منظور ایجاد پاتوقی جهت هم اندیشی و هم افزایی شاعران و نویسندگان استان خبر داد.

برنامه با شعرخوانی پیشکسوتان و بزرگان شعر و ادب استان آغاز شد . استاد محمدعلی توکلی اولین شاعری بود که در جایگاه قرارگرفت و شعرخوانی داشت.
استاد مرید محمدی که مثل همیشه با شعری زیبا به زبان بختیاری به جلسه چکاد آمده بود نفر دومی بود که برای حاضرین شعر خواند.

استاد غضنفر برزگر سومین شاعر پیشکسوت استان بود که ضمن تجلیل و تمجید از خانم موسوی قهفرخی ، ایشان را از جمله شاعران مطرح و به نام کشور دانستند. همچنین آقای برزگر با بیان خاطره‎ای به زمانی اشاره کردند که کبری موسوی قهفرخی اولین قدم های خود در مسیر شاعری را در انجمن ادبی آصف در فرخشهر(قهفرخ) آغاز کردند.

نوبت به حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد رسید تا ضمن ایراد سخنانی در خصوص نیمه شعبان و مقام حضرت مهدی (عج) ، افتخار آفرینی خانم موسوی را به مردم استان چهارمحال و بختیاری تبریک بگویند.

پس از حجت الاسلام هاشمی ، سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز مطرح کشور که از میهمانان جلسه بود با دعوت مجری در جایگاه قرار گرفت و ضمن معرفی کتاب «غروب پا به ماه» ، شعر خانم موسوی را از اشعار درجه اول شاعران کشور برشمرد.

 

 

سعید بیابانکی رونمایی غروب پا به ماه


سعید بیابانکی استفاده از مثل های عامیانه در خلق و ایجاد کشف های بزرگ را بارز ترین  خصوصیت شعر خانم موسوی دانستند.  به عنوان مثال  بیت زیر را در بهره گیری از مثل عامیانه بسیار موفق دانست.

تو گردبادی! کار تو دل کندن از خاک است
من کمتر از خاکم ، حسابم با خودم پاک است


از نظر بیابانکی شعر موسوی قهفرخی از لحاظ زبان، روان و از حیث مضمون زیبا دلنشین است.

بیابانکی ضمن مقایسه غزل معاصر با شعر شاعران سده های قبل به بررسی تاریخچه تحول شعر پرداخت و شعر موسوی قهفرخی را نمونه موفقی دانست که ویژگی های مشترکی از اشعار زمانهای مختلف دارد.

پایان بخش سخنان بیابانکی غزلی بود که با توجه و تشویق حضار مواجه شد.

میلاد عرفانپور مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب میهمان ویژه دیگری بود که با حضور در جایگاه در ارتباط با غروب پا به ماه به ارائه سخنانش پرداخت.
عرفانپور ضمن تبریک افتتاح پاتوق کتاب و تقدیر از مرکز فرهنگی کوله بار جهت برپایی این جلسه ، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد افتتاح مراکزی همچون پاتوق کتاب و برگزاری جلسات از اینگونه در همه شهرستان ها باشیم.

میلاد عرفان پور انجمن چکاد 

یک غزل و سه رباعی با مضمون انتظار ره آورد عرفانپور برای این جلسه بود.

نوبت به کبری موسوی قهفرخی رسید که در جایگاه قرار بگیرد . موسوی  سخنان خود را با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برنامه آغاز کرد و مقدم همه حاضرین در جلسه را گرامی داشت . وی هم چنین با تشکر از اساتید خود ، موفقیتش را مرهون بهره گیری از محضر این اساتید دانست. خانم موسوی همچنین از حضورش در انجمن ادبی چکاد ابراز خرسندی نمود و این را برای خود افتخاری دانست.

موسوی همراهی همسرش سید مهرداد میر افضلی را از اصلی ترین دلایل موفقیت در خلق "غروب پا به ماه" دانست. تقدیر خانم موسوی از فرزندانش، سای گل و امیر علی بخش دیگری از صحبت های موسوی را شامل می شد.

دو غزل هدیه کبری موسوی قهفرخی بود که به حضار پیش کش گردید. یکی از این غزلها که به گفته خودش اولین تجربه اش در شعر محلی با گویش قهفرخی بود توجه حاضرین را جلب کرد.


هرکی مالش بیشترس، حرصا عراضِش بیشترس
اون که آوازش بَدِس ، دوم دومْب سازِش بیشترس

"می بخور، منبر بسوزون ، مردوم آزاری نکون"
فک نکن می رِد بهشت اون که نُمازش بیشترس

عَین خورشید خودنما نیس ماه اگه بِرچ می زنه
بِر ینِس که نِصمه شوم ، رازا نیازش بیشترس

هوش کی دلسوزْمون نَبید ، زاینده رودُم دُزیدن
لِنجونی اَی گوریه کرد،تندی ژیازش بیشترس

***

غُصُده ش عَین سایه افتادِس پییم ، کاش زود بیاد
گرچه زودتر می ره یه جا اون که نازش بیشترس

 

 رونمایی غروب پا به ماه موسوی قهفرخی انجمن چکاد شهرستان ادب 


بعد از این برنامه ،هادیپور از آقایان ،بیابانکی ، محمدی ،برزگر و حجت الاسلام هاشمی دعوت کرد تا ضمن حضور در جایگاه از "غروب پا به ماه"  رونمایی کنند.

پس از رونمایی هدیه ای که توسط مرکز فرهنگی کوله بار و انجمن ادبی چکاد آماده شده بود به پاس تجلیل از موسوی به خاطر دریافت سرو بلورین جشواره بین المللی شعر فجر تقدیم ایشان شد.

بعد از رونمایی شعر خوانی شاعران انجمن چکاد ادامه داشت.

آقایان و خامها فرج اله بیاتی ، لیلا جعفری ، اسفندیار ساکنیان، همایون علیدوستی، وسعت الله کاظمیان ، زهره اخوان طاهری، افضلی  و کریمی از جمله این شاعران بودند. میلاد صفری نیز بعنوان جوان ترین شاعر حاضر و عضو انجمن ادبی چکاد به شعرخوانی پرداخت . حسن ختام برنامه امروز شعرخوانی احمدرضا الیاسی دبیر انجمن ادبی چکاد بود . وی با تجلیل از سرکار خانم موسوی و تشکر از سعید بیابانکی و میلاد عرفانپور به واسطه حضورشان در جلسه امروز برگزاری چنین جلساتی را برای دیگر شاعران استان در آینده آرزو کرد.

در پایان جلسه کتاب "غروب پا به ماه" با امضای خانم موسوی  با حمایت مالی مجموعه گنجینه آموزش و پرورش و نیز  شرکت فرهنگی عقیق دانش روز به حضار اهدا شد.

رونمایی غروب پا به ماه کبری موسوی قهفرخی

 

 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
  • رونمایی از «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: